گروه «رستاک» تیتراژ ابتدایی «صبح بخیر ایران» را اجرا کرد

« بازگشت به لیست | شنبه 29 مهر 1396 در ساعت 0 : 0 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

اختصاصی سل.نیوز/ علیرضا کرمی اصل: گروه «رستاک» تیتراژ ابتدایی برنامه «صبح بخیر ایران» را اجرا کرد.

این برنامه که قرار بود از 29 مهر به روی آنتن برود، با دو روز تاخیر، از اول آبان ماه، ساعت 6:30 دقیقه صبح در لیست پخش شبکه اول سیما قرار گرفت.

گروه «رستاک» که جز این قطعه، آثار دیگری را در حین ضبط دارد، در حال رایزنی به منظور اجرای چند کنسرت در خارج از کشور است تا پس از پایان یافتن ایام عزاداری، تور کنسرت های خود را از سر بگیرد.  

تک قطعه «اله منی بارگ» به عنوان آخرین اثر منتشر شده این گروه که بر اساس یکی از ملودی های معروف منطقه بلوچستان ساخته شده بود و با خوانندگی محمدرضا هدایتی ارائه شد، با استقبال قابل قبولی مواجه گردید.

محمدعلی دلنواز و داوود بامری به عنوان نوازندگان مهمان با نواختن سازهای بنجو و دهلک در تازه ترین اثر این گروه هنرنمایی کرده اند.

گفتنی ست، گروه موسیقی «رستاک» فعالیت خود را در تابستان سال 1376 در قالب یک گروه موسیقی تجربی آغاز کرده است.

این گروه با الهام گرفتن از نغمه‌های اصیل و کهن موسیقی بومى و مقامی كشورمان و با رويكرد به برقراری ارتباط با سایر فرهنگ‌ ها، تجربه هاى موسيقايى خود را شكل داده است.

سیامک سپهری (سرپرست گروه، نوازنده تار)، فرزاد مرادی (خواننده و نوازنده عود، سه‌ تار، دیوان و قوپوز)، بهزاد مرادی (خواننده و نوازنده دهل، ضرب، عود و سازهای افکتیو)، اکبر اسماعیلی‌پور (تار، سه ‌تار، عود و تار آذری)، یاور احمدی ‌فر (دف، دایره، دهل، پیپه و سازهای افکتیو)، امید مصطفوی (تنبک، کوزه، زنبورک، حلب، کاسوره و سازهای افکتیو)، صبا جمالی (قانون)، سپهر سعادتی (کنترباس)، دینا دوستی (کمانچه و قیچک)، حامد بلندهمت (سرنا، نی جفتی، دوزله، نی انبان و بالابان)، فرزاد خورشیدسوار (دف، دایره، دهل و دُم ‌دُم)، محمد مظهری (کمانچه) و نگار اعزازی (دف، دایره، دهل و دیره) اعضای گروه رستاک هستند که تا به امروز آثاری همچون «رنگواره های کهن»، «همه اقوام من»، «سورنای نوروز» و «میان خورشیدهای همیشه» را منتشر کرده اند.

 

ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
بنر داخلی 005