فردین خلعتبری و موسیقی عاشقانه در «کافه های تهران»

« بازگشت به لیست | یکشنبه 30 مهر 1396 در ساعت 0 : 0 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

اختصاصی سل.نیوز/ شهاب آقاجانی: فردین خلعتبری ساخت موسیقی آلبوم «کافه های تهران» را به پایان رساند.

این آلبوم که به عنوان تازه ترین آلبوم همایون شجریان، با قرار گرفتن در مرحله میکس و مسترینگ روزهای انتهایی تولید خود را طی می کند، به زودی به علاقمندان عرضه خواهد شد.

نکته حایز اهمیت در این آلبوم، آنسامبل «ذاستا» به سرپرستی بهنام ابوالقاسم و کارگردانی هنری رضا موسوی در چند کافه تهران با بهره گیری از فضای موجود، قطعات را نواخته است.

پدرام و پانیذ فریوسفی (ویولن یک و دو)، پریسا پیرزاده (ویولن آلتو)، آتنا اشتیاقی (ویلنسل)، مهیار طریحی (سنتور)، کاوه صالحی (لوتار) و آیین مشکاتیان (پرکاشن) نوازندگانی هستند که در این اثر هنرنمایی کرده اند.

همچنین اوایل تیر ماه سال جاری نماهنگ «ز من می گریزی» به کارگردانی مرتضی فرشباف با صدای سینا مجتهدزاده و آهنگسازی فردین خلعتبری منتشر شد که بهاره کیان افشار در آن ایفای نقش می کرد.

گفتنی ست، این آهنگساز و تنظیم کننده نامدار موسیقی ایران، متولد 1343 در شهرستان نوشه است که موسیقی را با آموزش ساز فلوت آغاز می کند. او که تحصیلکرده رشته موسیقی است، اولین اثر خود را برای تئاتر «گرگ گرگم» در سال 64 می سازد. 

وی که بجز ساخت موسیقی برای آلبوم های خوانندگان بزرگ، در زمینه ساخت موسیقی فیلم و سریال فعالیت جدی دارد، آثاری همچون «برادر»، «دندون طلا»، «شاهگوش»، «پرتقال خونی»، «کیفر»، «لطفا مزاحم نشوید»، «آوای زندگی»، «ترانه کوچک من»، «روی خط صفر»، «اتوبوس شب»، «عاشق»، «چه کسی امیر را کشت؟»، «انتخاب»، «به رنگ ارغوان»، «شارلاتان»، «هم نفس»، «کما»، «چتری برای دو نفر»، «شب دهم» و . . . را در کارنامه هنری خود دارد. 

 

 

ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
بنر داخلی 005