انتشار هشت لوح فشرده از آثار «کیهان کلهر» همزمان با روز تولدش

« بازگشت به لیست | یکشنبه 7 آبان 1396 در ساعت 0 : 0 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

اختصاصی سل.نیوز/ یاسمین بختیاری: مجموعه ای شامل هشت لوح فشرده از آثار «کیهان کلهر» به همراه یک بسته مکتوب از پیشینه هنری وی، در بازار موسیقی بازنشر خواهد شد.

این مجموعه که شامل آلبوم های «در آیینه آسمان»، «تا بیکران دوردست»، «تنها نخواهم ماند»، «نخستین دیدار بامدادی»، «شهر خاموش»، «باران»، «جاده ابریشم» و گزیده ای از آلبوم‌های غزل 1، 2 و 3 با عنوان «گزیده غزل» است، پیش از این توسط موسسه فرهنگی ـ هنری آوای دوست عرضه شده بودند و حال، قرار است همزمان با روز تولد این استاد مسلم موسیقی، پس از پیش فروش اینترنتی، در اختیار علاقمندان قرار بگیرد.

همچنین دو آلبوم «همنوازی با رامبرانت تریو» و «تومانی دیاباته» آثار دیگر کیهان کلهر هستند که به زودی توسط نشر موسیقی «ساز آواز» با مدیریت امیر مردانه عرضه خواهند شد.

گفتنی ست، کیهان کلهر و گروه جز هلندی «رامبرانت تریو» در روزهای پایانی تابستان در حالی تور کنسرت دونوازی «پردگیان باغ سکوت» را به پایان رساندند که بیش از 10 هزار مخاطب از سراسر کشور از این اجرا دیدن کرده بودند. تور خارجی این کنسرت نیز پس از اجرا در هلند، آلمان و بلژیک، هفتم مهر ماه در تالار باربیکن لندن به روی صحنه رفت.

لازم به یادآوری ست، کیهان کلهر (آهنگساز و نوازنده) در روز 3 آذر 1342 در تهران به دنیا آمده است.  کمانچه ساز اصلی اوست  و در نواختن تنبور، سه تار و شاه کمان نیز تبحر دارد.

ایشان بجز همکاری با هنرمندان بزرگ موسیقی ایران از جمله محمدرضا شجریان، علی اکبر مرادیان، شهرام ناظری، حسین علیزاده، گروه دستان و . . . با موزیسین هایی از دیگر کشورها همچون اردال ارزنجان از ترکیه، شجاعت حسین خان از هند، یویوما از چین، ژائو ژیپینگ، عالم قاسم اف از جمهوری آذربایجان، بروکلیت رایدر از آمریکا، ارکستر فیلارمونیک نیویورک، کوارتت کرونوس، گروه سازهای بادی هلند و . . . برنامه های موفقی را اجرا کرده است.

همچنین، او تنها موسیقیدان ایرانی ست که تا به امروز چهار بار موفق به کسب جایزه گرمی شده است.

 

ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
بنر داخلی 005