با آهنگسازی «فردین خلعتبری»

مرور سروده های افشین یدالهی در «کنار غزل های من بخواب» همایون شجریان

« بازگشت به لیست | ﺳﻪشنبه 9 آبان 1396 در ساعت 0 : 0 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

اختصاصی سل.نیوز/ پرنیان نوایی: آلبوم «کنار غزل های من بخواب» با صدای همایون شجریان و موسیقی فردین خلعتبری بر اساس اشعار زنده یاد افشین یدالهی روانه بازار موسیقی شد.

«هجوم خاطره»، «پل خواب»، «تار موی پریشان»، «سکوت بین دو حرف این گل شب بو»، «زیر سقف خیال»، «تاکور»، «اقرار پشت اقرار»، «بید»، «آغوش خیال»، «قرار»، «با تو غزل به سادگی حرف می ‌شود»، «پیچ بن»، «بانو»، «امشب کنار غزل‌های من بخواب»، «آخرین شعاع آفتاب زمستانی» و «حوا» نام قطعات این آلبوم هستند که در فضایی مینیمال تولید شده اند.

پدرام و پانیذ فریوسفی (ویلون)، پریسا پیرزاده (ویولن آلتو)، آتنا اشتیاقی (ویولنسل)، کاوه صالحی (لوتار)، مهیار طریحی (سنتور)، آیین مشکاتیان (تنبک) نوازندگانی هستند که در این آلبوم هنرنمایی کرده اند.

همچنین بهنام ابوالقاسمی رهبری آنسامبل و کاوه عابدین نیز میکس و مسترینگ قطعات «کنار غزل های من بخواب» را در استودیو صبا بر عهده داشته اند.

لازم به ذکر است، همایون شجریان قرار است با حضور در بخش جنبی جشنواره هنری پارسی زبانان اروپا که ژانویه 2018 با هدف ارتقا و حمایت از زبان و ادبیات پارسی با حضور ایران، افغانستان و تاجیکستان در پاریس برگزار می شود، پروژه «سیمرغ» را به روی صحنه ببرد.

در این اثر از اشعار فردوسی استفاده شده و موسیقی آن در دستگاه های چهارگاه، همایون، اصفهان، ماهور و نوا ساخته شده است.

 

 

ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
بنر داخلی 005