آلبوم «جویبار لحظه ها» با کمانچه نوازی سامر حبیبی منتشر شد

« بازگشت به لیست | چهارشنبه 10 آبان 1396 در ساعت 0 : 0 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

اختصاصی سل.نیوز/ شروین فریدنیا: آلبوم دونوازی کمانچه و تنبک «جویبار لحظه ها» با نوازندگی سامر حبیبی و بهنام معصومی توسط موسسه فرهنگی ـ هنری ماهور عرضه شد.

«پیش درآمد همایون»، «درآمد همایون»، «پنج ضربی شوشتری»، «بیداد»، «ضربی بیداد»، «اوج و ورود به شور»، «هفت ضربی شور»، «آواز دشتی»، «ضربی شور» و «رنگ دشتی» نام قطعات این آلبوم هستند که به صورت بداهه نواخته شده اند.

در توضیح سبک و سیاق موسیقی این اثر آمده است: دستگاه همایون برای آغاز قطعات آن انتخاب شده است. پس از سیر کلاسیک گوشه ‌های دستگاه  همایون، پس از اوج وارد دستگاه شور می‌ شود و در آواز دشتی با رنگ زیبای از  بیگجه خانی پایان می‌ یابد.

سامر حبیبی که آلبوم «جویبار لحظه ها» از آثار وی محسوب می شود، متولد 1353 در تهران است. موسیقی را از 15 سالگی با نواختن کمانچه نزد استاد کامران داروغه در هنرستان موسیقی آغاز می کند و ردیف موسیقی دستگاهی را در محضر علی اکبر شکارچی می آموزد.

وی در این راه، بارها کنسرت و کارگاه های آموزشی در داخل و خارج از کشور برگزار می کند و همزمان به تحقیق و اجرای شیوه های مختلف نوازندگی استادان پیشین و معاصر موسیقی ایران و برخی کشورهای همجوار می پردازد.

پژوهش، بازسازی و مرمت ساز و تاسیس کارگاه ساخت کمانچه و اجرای مجموعه ردیف آوازی عبدالله دوامی از دیگر فعالیت های هنری ارزشمند اوست.

گفتنی ست، ایشان همکاری با کریستین شولتر، رهبر ارکستر اتریشی را نیز در کارنامه هنری خود دارد.  

 

 

ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
بنر داخلی 005