روایت داستانی کهن در آلبوم بی کلام «مرنو» اثر رامتین کاکاوندی

« بازگشت به لیست | چهارشنبه 10 آبان 1396 در ساعت 0 : 0 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

اختصاصی سل.نیوز/ شیما مقامی: آلبوم «مرنو» به آهنگسازی رامتین کاکاوندی در قالب 10 قطعه منتشر شد.

«بشارت»، «گفتگو»، «انکار»، «دسیسه»، «به سوی دُر»، «طغیان»، «سردار»، «نبرد»، «شکست» و «سرانجام» نام قطعات این آلبوم هستند که برای ارکستر با اجرای سازهای الکترونیک تنظیم شده و وحید نظری کرمانشاهی نیز میکس و مسترینگ قطعات آن را بر عهده داشته است.

گفتنی ست، «مرنو» به معنای غار جدید است و این اثر، الهام گرفته شده از داستانی به نام «مرنو» است که حکایت از جنگی نابرابر در منطقه ای به نام پردیور در قرن هفتم هجری قمری دارد.  

رامتین کاکاوندی که پیش از این، طی چند ماه اخیر آلبوم های «آمد ندید برفت» (دونوازی سه تار و تنبک) با همراهی علی صمیمی، «یادگار روزگار تار» (دونوازی تار و تنبک) و «پلی به خورشید» (نوازندگی تنبور، دف و سازهای کوبه ای) را منتشر کرده، متولد 25 مرداد 1369 است و موسیقی را نزد استاد سید خلیل عالی نژاد آغاز می کند.

این آهنگساز، پژوهشگر موسیقی، نویسنده، نوازنده تنبور، دف، سه تار و تار، از سال 81 با حضور در جشنواره های مختلف به صورت انفرادی و گروهی مقام های متعددی را کسب کرده است.

کتبی همچون «عالی قلندر»، «شیوه نوین آموختن دف»، «مروارید مست بیداری»، «شاهرخ کاکاوند»، «خوف دره خاموش»، «همزاد همرنگ هراس»، «هفتاد و دو مقام تنبور» و . . . با نگارش و ترجمه وی از جمله آثار مکتوبی ست که رامتین کاکاوندی به علاقمندان عرضه کرده است.

 

ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
بنر داخلی 005