نوای موسیقی ایران با گروه «کلون زمان» در فستیوال بین المللی هنر دهلی

« بازگشت به لیست | یکشنبه 14 آبان 1396 در ساعت 0 : 0 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

اختصاصی سل.نیوز/ سامان قهرمان زاده: گروه موسیقی «کلون زمان» به سرپرستی حمید قنبری با حضور در فستیوال بین المللی هنر دهلی طی روزهای 20 و 21 آبان به اجرای برنامه می پردازد.

گروه موسیقی «کلون زمان» شامل حمید قنبری، ستار خطابی، حسام عظیمی و میلاد قریشی، جمعی دوستانه برای تمرین و تداوم بخشیدن به تجربیات گذشته در زمینه ریتم و یافتن زاویه نگاهی متفاوت به قابلیت‌ های سازهای کوبه ‌ای ایرانی است که پیش از این در پانزدهمین فستیوال «هنر آسیایی» چین شرکت کرده بودند.

لازم به ذکر است، در اجرای فستیوال دهلی، نوید توسلی با نواختن سنتور، به عنوان نوازنده مهمان، اعضای «کلون زمان» را همراهی خواهد کرد.

حمید قنبری که سرپرستی این گروه را بر عهده دارد، متولد سال 1353 در تهران و فارغ التحصیل رشته موسیقی است و نوازندگی تنبک را از سال 73 در مكتب بهمن رجبي می آموزد.

همكاری با بزرگانی چون استاد محمدرضا شجريان و استاد حسين عليزاده و حضور در گروه های «آفتاب»، «آفاق»، «مهتاب» و «مهر آوا» در كارنامه هنری او به ثبت رسیده و در کنار تالیف و پژوهش و تدریس در دانشکده هنرهاي زيباي دانشگاه تهران شرکت در فستیوال های بین المللی از دیگر فعالیت های وی محسوب می شود.

آلبوم «در دام ريتم» به عنوان اولين اثر گروه «کلون زمان» كه در جشنواره موسيقي فجر سال 95 نامزد بهترين آلبوم موسيقي بدون كلام شد، در فستيوال «راه ابريشم» كشور چين نيز مورد استقبال قرار گرفت.

لازم به ذکر است، فستیوال بین المللی «هنر دهلی» به عنوان تنها و در عین حال مطرح ترین فستیوال چند رشته ای هند که هر ساله میزبان 900 هنرمند در رشته های مختلف موسیقی، نقاشی، تئاتر، ادبیات و . . . است، با اجرا در بیش از 40 سالن و با حضور هزاران هنردوست، از تاریخ 10 الی 25 نوامبر (مصادف با 19 آبان تا 4 آذر ماه)  برگزار خواهد شد.

 

ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
بنر داخلی 005