گروه همنوازان «آوای پارسیان» در تالار اندیشه به روی صحنه می رود

« بازگشت به لیست | دوشنبه 15 آبان 1396 در ساعت 0 : 0 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

اختصاصی سل.نیوز/ محمدرضا عبدی: گروه همنوازان «آوای پارسیان» به سرپرستی و خوانندگی سامان علی پور، نهم آذر ماه در تالار اندیشه حوزه هنری به روی صحنه می رود.

در این کنسرت که شامل دو بخش لری و کردی است، قطعاتی بر اساس موسیقی اقلیم زاگرس با نگرشی نو و فضای ریتمیک بدیع همراه با احیای ملودی های به خاموشی سپرده شده و خلق روایات عاشقانه با بازآفرینی و بازنگری امروزی ارکستراسیون بر اساس موسیقی دستگاهی با تکیه به اصالت موسیقی نواحی و محلی اجرا خواهد شد.

پوریا لک (کمانچه)، میثم نوری (سازهای کوبه ای)، سیاوش آریان کیا (تار)، مهدی طونی (تنبک)، آنیتا هراتی (قانون)، شاهرخ پیمانی (سرنا)، مهدیس طاری (دف)،کمال شفیعی (عود)، فرشته یار احمدی (کمانچه)، سمانه شهیدی و فرزانه طیبی (آوا) اعضای این گروه هستند که با مدیریت پروین سرلک و تهیه کنندگی آیدا امیری مقدم، میزبان طرفداران خود در سالن حوزه هنری خواهند بود.

چندی پیش، سامان علی پور با حضور در برنامه «ترانه باران» شبکه شما در کنار اجرای قطعاتی، درباره تفاوت موسیقی بختیاری و لری گفت: «سیطره اقلیمی لرستان خیلی از مناطق را در بر می گیرد به طوری که در عراق هم لر داریم. هر کدام از این مناطق فراخور خود، موسیقی خاصی داشته و متفاوت با یکدیگر هستند لذا موسیقی بختیاری زیر مجموعه موسیقی لری محسوب می شود. از آنجایی که موسیقی بختیاری بیشتر حزن انگیز است در دستگاه های شور و همایون نواخته شده اما گردش نغماتی در موسیقی لرستان عموما روی ماهور و مقام های آن است».   

گفتنی ست، این خواننده و آهنگساز فولکلوریک، متولد 12 آذ ماه 67 در خرم آباد است که در کنار انجام فعالیت های هنری خود، به تدریس و پژوهش نیز مشغول است و تا به امروز توانسته در اکثر جشنواره های ملی و بین المللی و به روی صحنه بردن کنسرت های موفق، جایگاه موسیقی نواحی ایران را تثبیت کند.

ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
بنر داخلی 005