جلد نخست کتاب «ارکستراسیون به زبان ساده» تالیف علی اکبر قربانی منتشر شد

« بازگشت به لیست | چهارشنبه 17 آبان 1396 در ساعت 0 : 0 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

اختصاصی سل.نیوز/ سحر پوریان: کتاب «ارکستراسیون به زبان ساده» تالیف علی اکبر قربانی توسط نشر هم آواز به علاقمندان عرضه شد.

این کتاب که جلد نخست آن برای ارکستر زهی نوشته و منتشر شده، سه شنبه شانزدهم آبان از ساعت 12:30 با حضور اساتید بزرگی همچون فرهاد فخرالدینی، احمد پژمان، نادر مشایخی و وحید تاج در دانشگاه علمی ـ کاربردی واحد 46 تهران در میدان انقلاب، ابتدای جمالزاده شمالی رونمایی شد.

علی اکبر قربانی در صفحه اجتماعی خود در توضیح این اثر نوشت: «کتاب حاضر، جلد اول از مجموعه کتاب ‌های «ارکستراسیون به زبان ساده» است و هدف از تالیف آن، رسیدن به یک متد آموزشی در زمینه ارکستراسیون است تا علاقمندان رشته آهنگسازی بتوانند با استفاده از فرمول ‌ها و راهکارهای ارائه شده، به یک ارکستراسیون منطقی و زیبا دست پیدا کنند. این کتاب در 7 فصل با پرداختن به موضوع‌ های مختلف و ارائه مثال‌ هایی از بزرگان موسیقی به همراه نمونه ‌های صوتی، هنرجویان این رشته را برای دست یافتن به راهکارهای مرسوم که توسط استادان موسیقی نیز به کار گرفته می ‌شوند، یاری می ‌دهد».

گفتنی ست، وی پیش از این نیز در تاریخ 22 تیر ماه، دوره تخصصی ساخت و تنظیم تصنیف و ترانه را طی 12 جلسه برگزار کرده بود.  

علی اکبر قربانی متولد اول اردیبهشت 1350، آهنگساز و تنظیم کننده، عضو شورای فنی ارکستر ملی ایران و ارکستر مهرنوازان، مدرس آهنگسازی کانون آهنگسازان جوان، عضو هیات داوران در بخش رقابتی آهنگسازی جشنواره موسیقی فجر، عضو هیات موسسین ارکستر نوجوانان ایران و رهبر ارکستر فرهنگ و هنر، موسیقی را از کودکی با نوازندگی تنبک، سه تار، سنتور و پیانو آغاز می کند و دروس آهنگسازی را نزد فرهاد فخرالدینی فرا می گیرد.

ایشان در کنار همکاری با بزرگان موسیقی، ساخت موسیقی فیلم و سریال هایی همچون «کلانتری غیر انتفاعی»، «آذر، شهدخت، پرویز و دیگران»، «همه خانواده من»، «روباه»، «فرزندان آفتاب» و انیمیشن «عاشورائیان» را نیز بر عهده داشته است.

 

 

ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
بنر داخلی  001بنر داخلی 002بنر داخلی 003بنر داخلی 004بنر داخلی 005