آلبوم بی کلام «گردش جام» با محوریت ساز تنبور منتشر شد

« بازگشت به لیست | دوشنبه 15 آبان 1396 در ساعت 0 : 0 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

اختصاصی سل.نیوز/ شهروز حیدری: آلبوم بی کلام «گردش جام» با همنوازی تنبور و سازهای کوبه ای اثر میر وحید و میر توحید رادفر توسط موسسه فرهنگی ـ هنری ایران گام منتشر شد.

«اشک پروانه»، «گردش جام»، «مویه»، «زرتشتی»، «قدح»، «سماع آتش»، «مهتاب»، «خسروانی» و «سوار سوار» نام 9 قطعه این آلبوم هستند که هر یک از کوک و حال و هوایی مستقل برخوردارند.

بعضی از قطعات از ترکیب مقامات تنبور با ذوق شخصی نوازنده ساخته شده‌ اند و برخی از لحن‌های کُردی سرچشمه گرفته‌اند و لطافت ذاتی ساز تنبور در این اثر بسیار نمایان‌تر به گوش می‌رسد و شنونده را به ژرفای باستانی این ساز کهن راه نما می‌شود. همچنین گاهی از  شیوه نگرش و نوازندگی در مکتب تنبور باستان بهره گرفته شده که در این مکتب، ساز تنبور صرفاً از جنبه موسیقیایی و نه آیینی مورد توجه قرار می گیرد.

گفتنی ست، مسعود دولت‌ آبادی میکس و مسترینگ قطعات این آلبوم را انجام داده و امین میری ‌مقدم و مهدی بشکوفه نیز به ترتیب طراحی گرافیک و مدیر اجرایی این اثر را به تهیه کنندگی صدرالدین حسین خانی منتشر شده را بر عهده داشته اند.  را انجام داده و مهدی بشکوفه نیز مدیر اجرایی این اثر موسیقایی را برعهده داشته اند.

میروحید رادفر طی یادداشتی در این آلبوم نوشته است: تنبور نه تنها ساز مقدس من بلکه نقطه اشتراکی است میان من و نیاکان پاکم در هزاره‌ های پیش، تنبور ساقه‌ ای است که ریشه‌ اش تا اعماق تاریخ این خاک تنیده و پیشینه عمیق فرهنگ و هنر سرزمین جاوید را به چهره دارد. تنبور نوزاد پیر این فلات است؛ پس نیکو بر پا نشانیدش که هر که خنیاگر تنبور شد دایگی این نوزاد با اوست».

 

* به منظور حمایت از اهالی موسیقی، لطفا این اثر را به صورت ارجینال تهیه کنید.

ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
بنر داخلی 005