با موسیقی و رهبر ارکستری امیر پورخلجی

آلبوم «عاشق کیست» استاد ناظری با همکاری ارکستر سمفونی پراگ منتشر شد

« بازگشت به لیست | چهارشنبه 24 آبان 1396 در ساعت 0 : 0 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

اختصاصی سل نیوز/ مینا سهیلی فر: آلبوم «عاشق کیست» با صدای استاد شهرام ناظری و موسیقی امیر پورخلجی با همراهی ارکستر سمفونی متروپلیتن پراگ توسط موسسه فرهنگی ـ هنری پردیس موسیقی معاصر منتشر شد.

این آلبوم که به مناسبت هزاره ابوسعید ابوالخیر با بهره گیری از رباعیات این شاعر ساخته شده، شامل 13 قطعه به نام «عشق تو»، «در سلسله»، «در دل»، «عاشق کیست»، «خرقه خون آلود»، «آفتاب»، «اینترلود»، «عاشق»، «امید وصال»، «گفت‌وگو»، «ای عشق»، «خاک» و «باده شوق» است که ترکیبی زیبا از هارمونی‌ های غنی موسیقی ارکسترال غربی و نغمه‌ های جان ‌نواز و تغزلی آواز ایرانی را به تصویر می کشند

«عاشق کیست» که در جمهوری چک با کنسرت مایستری رادک کریژانووسکی و تهیه کنندگی اردوان جعفریان تولید شده، دوشنبه 22 آبان از ساعت 13 با حضور عوامل و اصحاب رسانه در فرهنگسرای نیاوران رونمایی شد.

آلبوم تازه استاد ناظری در استودیو موسیقی تلویزیون دولتی چک توسط پاول ریدوسکو با همکاری رومن اسکلنار صدابرداری شده و  مارکتا یانوکووا نیز وظیفه نظارت بر ضبط ارکستر را بر عهده داشته است.

دربیوگرافی امیر پورخلجی، آهنگساز و رهبر ارکستر این آلبوم آمده است: او در سال 1361 متولد شد و موسیقی را از کودکی با نواختن ویولن آغاز کرد. سپس تحصیلات موسیقی خود را در هنرستان عالی موسیقی تهران با ساز ویولا ادامه داد و پس از پایان تحصیل در مقطع کارشناسی، وارد دانشگاه هنر شد و در سال 1388 در رشته آهنگسازی در مقطع کارشناسی ارشد فارغ‌التحصیل شد. وی در آهنگسازی آثارش همواره به عوامل اقلیمی، تاریخی، اساطیری و فرهنگ بومی می‌اندیشد. از دیگر آثار وی می‌توان به «سوئیت سمفونی آرش کمانگیر»، اجرا و ضبط شده توسط ارکستر سمفونیک اوکراین، رهبری ارکستر فیلارمونیک بلغارستان و اجرا و ضبط کنسرتو پیانو شماره 2 اثر راخمانینف، «اپرای حافظ»، «سوئیت پارسی برای ارکستر زهی» و «کنسرتو برای ویولا و ارکستر» اشاره کرد.

همچنین دکتر محمدرضا شفیعی کدکنی (استاد دانشگاه، نویسنده و شاعر) در یادداشتی که در بروشور آلبوم موسیقی «عاشق کیست» به رشته تحریر درآورده، در مورد «ابوسعید ابوالخیر» (به اختصار) نوشته است: یکی از زیباترین یادگارهای فکری بوسعید این سخن اوست که گفت: «حکایت نویس مباش، چنان باش که از تو حکایت کنند» او در همه عمر خود چنین زیست و هرگز در اندیشه آن نبود که کتابی تألیف کند یا دیوانی از شعر خود ترتیب دهد اما در طول قریب هزار سالی که از روزگار او می‌گذرد، ذوق جامعه به نام او مجموعه ‌هایی شکل داده که مشهورترین آن‌ها دیوان رباعیات منسوب به اوست و در هر سفینه و جنگی که متأخرین تدوین کرده‌ اند فصلی را به رباعیات او اختصاص داده‌اند. بوسعید بیشتر یک گلچین‌کننده تجارب دیگران است و از این بابت، بسیار به حافظ شبهات دارد که هنرش در انتخاب و عرضه است تا ابداع خالص یا بهتر است بگوییم ابداع او در قلمرو انتخاب و عرضه است. شعرهای منقول از زبان بوسعید، بازمانده شعرهای قران سوم و چهارم و از کهن ‌ترین نمونه‌ های شعر پارسی است.

ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
بنر داخلی 005