با هنرنمایی ارشد تهماسبی و داریوش زرگری

انتشار بهترین «آثار درویش خان» با همنوازی تار و تنبک

« بازگشت به لیست | دوشنبه 6 آذر 1396 در ساعت 0 : 0 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

اختصاصی سل.نیوز/ میثم سعیدی: آلبوم «آثار درویش خان» با همنوازی تار و تنبک ارشد تهماسبی و داریوش زرگری برای خرید آنلاین در اختیار علاقمندان قرار گرفت.

این آلبوم که توسط موسسه فرهنگی ـ هنری ماهور منتشر شده و در حال حاضر امکان خرید آن از طریق سایت بیب تونز مهیاست، شامل 19 قطعه به نام های «پیش درآمد ماهور»، «چهار مضراب ماهور (تدوین استاد صبا)»، «رنگ ماهور  (قهر و آشتی)»، «رنگ ماهور (دوم)»، «پیش درآمد راک (ماهور)»، «پولکا (ماهور و چهارگاه)»، «رنگ اصفهان (پریچهر و پریزاد)»، «رنگ شوشتری»، «پیش درآمد چهارگاه (به علاوه قسمت حصار از درویش خان)»، «رنگ همایون»، «رنگ اصفهان (غنی و فقیر)»، «رنگ اصفهان (غنی و فقیر)»، «رنگ اصفهان (سوم)»، «پیش درآمد افشاری»، «رنگ افشاری»، «رنگ افشاری (دوم)»، «پیش درآمد ابوعطا»، «رنگ ابوعطا»، «پیش درآمد سه گاه» و «رنگ سه گاه» است که جز بهترین آثار درویش خان هستند که می ‌توان او را در زمره نخستین آهنگسازان برجسته موسیقی اصیل ایرانی قرار داد.

همچنین نگارش نت های این مجموعه در قالب کتاب نیز در دسترس هنرجویان قرار گرفته است.  

ارشد تهماسبی متولد 1336 در الیگودرز، نوازنده تار و سه تار، مقدمات موسیقی را نزد استاد محمدرضا لطفی فرا گرفت و در مرکز حفظ و اشاعه موسیقی ایران در کلاس های استاد لطفی و هوشنگ ظریف شرکت می کرد.

وی در سال 1358 وارد دانشکده موسیقی دانشگاه تهران شد اما پس از یک سال دانشگاه را ترک کرد و مدتی بعد به عضویت گروه چاووش درآمد و همکاری با حسین علیزاده، محمدرضا لطفی و پرویز مشکاتیان را تجربه کرد.  

«100 رنگ رنگ »، «100 پیش درآمد»، «مجموعه آثار درویش خان»، « مجموعه آثار رکن الدین مختاری»، «جواب آواز» و . . . تنها بخشی از کتبی هستند که وی به رشته نگارش درآورده است.

داریوش زرگری نیز در سال 1337 در شهر همدان به دنیا آمد و نوازندگی تنبک را از دوران کودکی آغاز کرد. در سال 58 پس از به اتمام رساندن تحصیلات خود، به تهران آمد و آموزش هایش را نزد استاد ناصر فرهنگ فر ادامه داد.

همچنین وی همزمان نزد استادان حسین علیزاده و محمدرضا لطفی سازهای تار و سه تار را آموخت.

وی در حالی که برای ضبط یک برنامه موسیقی به نروژ سفر کرده بود، به دلیل عارضه مغزی به حال اغما فرو رفت و در بیمارستان برگن نروژ بستری شد.

او پس از انتقال به ایران، در تاریخ 21 شهریور 1381 در بیمارستان ایرانمهر تهران درگذشت.

 

ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
بنر داخلی 005