فراخوان نخستین مراسم جایزه ترانه زنده یاد «افشین یداللهی» اعلام شد

« بازگشت به لیست | دوشنبه 6 آذر 1396 در ساعت 0 : 0 دقیقه | نظرات کاربران ( 3 )

اختصاصی سل.نیوز/ ساجده خارج: نخستین مراسم جایزه ترانه «افشین یداللهی» با دبیری روزبه بمانی، اسفند سال جاری برگزار خواهد شد.

این مراسم که به همت خانه ترانه و موسسه انتشارات نگاه برگزار خواهد شد، به منظور ارتقاء سطحِ کیفی ترانه سرزمینمان و ایجاد انگیزه برای رقابت در میانِ کارورزان این حوزه، پذیرای آثار علاقمندان به شرکت در بخش «یک خاطره از فردا» تا یکم بهمن ماه خواهد بود و ترانه سرایان می توانند حداکثر سه ترانه در بخش اجتماعی و سه ترانه در بخش عاشقانه با رعایت اصول و قواعد ادبی ارسال کنند که جزئیات آن در سایت (www.drafshinyadollahi.ir) و ربات افشین یداللهی (AfshinYadollahiBot) گنجانده شده و ایمیل    festival.yadollahi@gmail.com  نیز در اختیار علاقمندان به شرکت در این فستیوال قرار گرفته است.

همچنین در بخش «یک خاطره از امروز» بهترین ترانه‌ سرای سال، بهترین ترانه سال، بهترین ترانه تیتراژ فیلم و سریال و بهترین خواننده از لحاظ انتخاب ترانه نیز توسط هیات داوران انتخاب خواهند شد.

بخش «یک خاطره از دیروز» این مراسم نیز به منظور تقدیر از فعالیت ترانه سرایان پیشکسوت طراحی شده است.

گفتنی ست چندی پیش نیز فراخوان نشان جایزه بزرگ «افشین یداللهی» منتشر شد که بدین ترتیب گرافیست ها می توانستند طرح های پیشنهادی خود را تا 28 آبان به دبیرخانه این مراسم ارسال کنند.

دکتر افشین یداللهی متولد 21 دی 1347 ترانه ‌سرا و پزشک متخصص اعصاب و روان بود که آثار برجسته بسیاری را با همکاری خوانندگان مطرح منتشر کرده بود. وی که اداره «خانه ترانه» را بر عهده داشت، 25 اسفند 95 در مسیر بازگشت از هشتگرد به سمت تهران در سانحه رانندگی به همراه همسرش، در حالی که تنها دو ماه از ازدواجشان می ‌گذشت، دار فانی را وداع گفت و جمعه 27 اسفند نیز در قطعه هنرمندان بهشت زهرا به خاک سپرده شد.

از دکتر افشین یداللهی پنج مجموعه شعر به نام‌های «روزشمار یک عشق»، «امشب کنار غزل‌های من بخواب»، «جنون منطقی»، «حرف‌هایی که باید می‌ گفتم و تو باید می ‌شنیدی» و «مشتری میکده‌ ای بسته» به جای مانده ‌است.

 

 

 

 

ارسال نظر
فاطمه دشتی : _
0 0
خیلی خوبه که چنین اتفاقی برای ارتقا سطح ترانه سرایان افتاد و چه بهتر که به یاد دکتر یداللهی برگزار شد. اقای افشین یداللهی ترانه سرایی بود که هیچوقت از یاد عاشقان شعر و ترانه نخواهند رفت
رزا برازنده : افشین خان
0 0
... و من در چشم او زیباترین مرد جهان را دیدم و این معجزه ی نگاه او بود نه زیبایی من " افشین یداللهی" یادمه اون سال بدترین اتفاق سال بود فوتشون،روحشون شاد،شعر و موسیقی خیلی مدیونه😢💖
رها : .
0 0
افشین یداللهی واقعا تکرار نشدنی است.ترانه های او هیچ وقت از ذهن پاک نخواهد شد.
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
بنر داخلی 005