به رهبری «شهرداد روحانی»

اجرای ارکستر سمفونیک تهران به مناسبت شب یلدا در تالار وزارت کشور

« بازگشت به لیست | دوشنبه 13 آذر 1396 در ساعت 0 : 0 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

اختصاصی سل.نیوز/ یاسمین بختیاری: ارکستر سمفونیک تهران به رهبری «شهرداد روحانی» در آستانه شب یلدا آخرین اجرای پاییزی خود را 29 آذر در تالار وزارت کشور به روی صحنه خواهد برد.

در این کنسرت که از ساعت 21 برگزار خواهد شد، به ترتیب قطعات «کارناوال حیوانات» اثر کامیل سن سان، «پیتر و گرگ» اثر سرگئی پروکفیک با روایتگری الهام جعفرنژاد، «باروک فلامینگو» برای 4 هارپ و ارکستر اثر دبورا هانسون با تنظیم 4 هارپ توسط فتانه شاهین، موسیقی فیلم های «دور دنیا در 80 روز» و «بر باد رفته» به ترتیب اثر ویکتور یانگ و ماکس اشتاینر اجرا خواهد شد.

همچنین ضمن امضا تفاهمنامه ای مبنی بر همکاری بنیاد فرهنگی هنری رودکی، دفتر امور موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، ارکستر سمفونیک تهران، دانشگاه هنر تهران با دانشگاه ساپینزا رم و ارکستر جوانان ایتالیا، این دو ارکستر به رهبری شهرداد روحانی و دامیانا جورانا ابتدا 12 آذر در کلیسای سانتا ماریا  کنسرت داشتند و سپس 16 آذر ماه در تالار وحدت اجرا خواهند داشت که قرار است قطعاتی همچون «کجایید شهیدان» اثر هوشنگ کامکار و همچنین «قطره های باران» و «باغ ایرانی» ساخته روحانی اجرا شود.  

پیش از این نیز ارکستر سمفونیک تهران در تاریخ سوم آذر از ساعت 21:30 دقیقه در تالار وحدت به روی صحنه رفته و قطعات «دان خووان» اثر ریشارد اشتراس، قسمتی از سوئیت شماره 2 «رومئو و ژولیت» اثر سرگئی پروکفیف، «قدرت سرنوشت» اثر جوزپه وردی و «بولرو» اثر موریس راول را اجرا کرده بود.

لازم به ذکر است، علاقمندان به حضور در آخرین اجرای پاییزی ارکستر سمفونیک تهران می توانند از طریق سایت ایران کنسرت به صورت آنلاین بلیت تهیه کنند.


* عکس: اصغر خمسه

ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
بنر داخلی 005