«مشق استاد» با دونوازی فرامرز کلانتری و مسعود محجوبی منتشر شد

« بازگشت به لیست | ﺳﻪشنبه 14 آذر 1396 در ساعت 0 : 0 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

اختصاصی سل.نیوز/ مائده ساجدی: آلبوم بی کلام «مشق استاد» با نوازندگی تار و تنبک فرامرز کلانتری و مسعود محجوبی توسط موسسه فرهنگی ـ هنری پارپیرار منتشر شد.   

«پیش درآمد ابوعطا»، «درآمد ابوعطا»، «چهارمضراب ابوعطا»، «گوشه حجاز»، «ضربی حجاز»، «سارنگ و فرود»، «رنگ شور، ابوعطا»، «ضربی شور، ابوعطا»، «یتیمک شور، ابوعطا»، «ترانه شور، ابوعطا»، «چهار مضراب شور، ابوعطا»، «درآمد دشتی»، «ضربی دشتی»، «ضربی شور»، «درآمد شور»، «چهارمضراب شور»، «درآمد و آواز شور» و «ضربی شور» عنوان 18 قطعه این آلبوم هستند که در کنار قطعات دونوازی، شامل بداهه نوازی های شور، ابوعطا و دشتی هست که در استودیو ارمغان پدیده ها ضبط شده اند.

طی یادداشتی در این آلبوم آمده است: «در قطعات نواخته شده این آلبوم سعی بر آن بوده که شخصیت و شعور موسیقی ناب و اصیل بداهه نوازی ایرانی تا حد امکان حفظ شود. این قطعات مشقی از گنجینه برجا مانده از بداهه نوازان بزرگی چون استادان جلیل شهناز و فرهنگ شریف است».

فرامرز کلانتری، آهنگساز و نوازنده تار متولد 1354 در اصفهان، ساز تار را در محضر اساتیدی چون کیوان ساکت، هوشنگ ظریف و ساز تنبک را در محضر استاد بهمن رجبی و همچنین ساز ویولن و تئوری موسیقی را در محضر دکتر ساسان سپنتا و ردیف آوازی و جواب آواز را در محضر استاد علی جهاندار آموخت. ترکیب آموخته های ایشان با تأثیر فراوان از سبک و مصاحبت با اساتید بی بدیلی چون جلیل شهناز و فرهنگ شریف است.

مسعود محجوبی نیز مدرس و نوازنده تنبک متولد 1355 در تهران، ساز تنبک را در کودکی با تشویق مادر، ابتدا نزد استاد شاملو کاربند و در ادامه نزد استاد سیامک بنایی آموخت و سپس در مسیر آموزش از محضر استاد جهانگیر ملک و در آخر از محضر استاد بهمن رجبی بهره مند شد. تئوری و ریتم خوانی را نزد آقای ژرژو که اهل فرانسه بود آموخت و سبک نوازندگی ایشان ترکیبی از سبک همه اساتید ذکر شده است.

ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :