در قالب جشنواره موسیقی کلاسیک ایرانی

گروه «برافشان» به سرپرستی هامان خلیلی در تالار رودکی به روی صحنه می رود

« بازگشت به لیست | ﺳﻪشنبه 14 آذر 1396 در ساعت 0 : 0 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

اختصاصی سل.نیوز/ آیلا احمدزاده: گروه موسیقی «برافشان» با حضور در دومین جشنواره موسیقی کلاسیک ایرانی، هفدهم آذر در تالار رودکی به روی صحنه خواهد رفت.

غلامرضا رضایی و هامان خلیلی که به ترتیب خوانندگی و سرپرستی «برافشان» را بر عهده دارند، همراه با اعضای آن، به عنوان آخرین گروه در سانس دوم اجراهای 17 آذر جشنواره که از ساعت 21 تا 23 انجام خواهد شد، به اجرا می پردازند.

وحيد ربيع پور (دف، دايره)، پويا لقايي (رباب)، مهدي ولي زاده (نی)، فريماه موفقي و چكاد فشاركي (کمانچه)، مهدي درياباري (تار)، سهيل اله داديان (تنبك)، مرجان راغب (سنتور) و فرزاد موسوی (تار باس) نوازندگانی هستند که در این کنسرت قطعاتی از ساخته های هامان خلیلی در دستگاه همایون، با اشعاری از حافظ، امیرخسرو دهلوی و ابوذر دارابی را اجرا خواهند کرد.

گفتنی ست، امکان خرید بلیت این اجرا از طریق سایت تیوال به نشانی www.Tiwall.com  برای علاقمندان مهیاست.

لازم به ذکر است، هامان خلیلی متولد 1365 زاده سوادکوه است. ازسال 72 فعالیت خود را با ساز سه تار نزد عموی خویش مرحوم مسعود خلیلی آغاز کرد و در ادامه با ورود به مجموعه فرهنگخانه مازندران در سن 10 سالگی نزد استاد جلال حیدری ساز تار را آغاز نمود. به مدت 10 سال به طور مستمر دوره های مختلف را گذراند و در سال 86 در آزمون ورودی کلاس های استاد محمدرضا لطفی پذیرفته شد. او دوره های مختلف ریتم ادواری، تحلیل ردیف، بداهه نوازی و همچنین بررسی شیوه های نوازندگی در کلاس های گروهی و به طور خصوصی زیر نظر استاد محمدرضا لطفی گذراند و از سال 1391 با تایید ایشان به تدریس در مکتبخانه میرزاعبدالله مشغول شد و همچنین دو سال از محضر استاد مسعود شعاری نیز بهره برد.

از فعالیت های او می توان تاسیس گروه نوا در سال 84، همکاری با گروه «سیاوشان» از سال 85، اجرای کنسرت های مختلف در سطح کشور، دبیر واحد کانون موسیقی دانشگاه مازندران، سردبیر نشریه موسیقی دانشکده کشاورزی ساری و تاسیس گروه برافشان در سال 93 را نام برد.

غلامرضا رضایی نیز متولد 49 متولد شد، در سال 63 تعلیم آواز را در مشهد نزد استاد رضا شاکری آغاز نمود، شیوه آوازخوانی استاد عبدالله دوامی را نزد استاد نصرالله ناصح پور و شیوه آوازخوانی استاد اقبال آذر را نزد استاد کریم صالح عظیمی آموخت. صداسازی آواز ایرانی و شیوه استاد طاهرزاده را از سال 75 تاکنون نزد استاد محمدرضا شجریان می آموزد. وی پیوند بین شعر و موسیقی را نزد استاد حسین دهلوی و زیبایی شناسی تلفیق شعر و آواز ایرانی را در مکتب اصفهان را نزد استاد حسین عمومی آموخت.

آلبوم «آسمانه» با آهنگسازی مجید درخشانی اولین اثر او محسوب می شود، این روزها با صدای او آلبوم «اسنه» به آهنگسازی مزدا انصاری و آلبوم «گفت و شنید» به آهنگسازی پیمان سلطانی منتشر شده است. هم اکنون ایشان مشغول به تدریس آواز و صداسازی و پژوهش و تحقیق جهت تدوین روش تدریس آواز ایرانی برای هنرجویان آواز می باشد.  

 

 

 

ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
بنر داخلی 005