با صدای هومن حاجی عبداللهی

«سامان احتشامی» و آغاز ضبط آلبومی از آثار برگزیده موسیقی تهران قدیم

« بازگشت به لیست | چهارشنبه 15 آذر 1396 در ساعت 0 : 0 دقیقه | نظرات کاربران ( 1 )

اختصاصی سل.نیوز/ محمدرضا عبدی: «سامان احتشامی» قطعات از موسیقی تهران قدیم را با همکاری «هومن حاجی عبداللهی» به عنوان خواننده، بازسازی می کند.  

این آثار که منتخبی از قطعات ماندگار و اصیل کوچه بازار هستند، بارها توسط خواننده های مختلف بازخوانی شده اند که مهمترین آن به اجراهای زنده یاد «مرتضی احمدی»  برمی گردد که اکنون در قالب آلبومی با همکاری هومن حاجی عبداللهی و سامان احتشامی در حال ضبط است که در این امر بهنام شهرکی، عمران فروزش، سهیل سلیم زاده و علی جدیدی، عوامل تولید این آلبوم را یاری داده اند.

قطعات کوچه بازاری که بستر تولد آن ها به حدود یک قرن می رسید، در دهه های 30 و 40 به بلوغ رسیدند و به علت دارا بودن حس نوستالوژیک و روایت ماجراهایی از روزمره با همراهی ادبیاتی ساده و موسیقی شاد، همچنان دارای طرفداران خاصی هستند و سبک و سیاقی مختص به خود دارند.

 لازم به ذکر است، سامان احتشامی که مرداد ماه با حضور صد هنرجو آکادمی پیانو برگزار کرده بود، با توجه به استقبال علاقمندان این آکادمی را برای هفدهم آذر ماه تکرار خواهد کرد.

این برنامه که حمایت کمپانی پیانو «پتروف» در فرهنگسرای نیاوران برگزار خواهد شد، از ساعت 10:30 دقیقه صبح آغاز شده و قیمت بلیت برای علاقمندان 35 هزار تومان در نظر گرفته شده و قرار است حدود 60 نوازنده در این آکادمی هنرنمایی کنند.  

سامان احتشامی، متولد اول اردیبهشت 1357 در تهران و فارغ التحصیل از دانشگاه هنر و معماری است که با بهره گیری از محضر استادانی چون زنده یاد جواد معروفی، محمد سریر و اسماعیل امین موید با ساز پیانو وارد دنیای موسیقی شد. در سال 68 موفق به دریافت دیپلم افتخار از جشنواره موسیقی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شد و طی سال های 70 تا 74 برنده لوح زرین و لوح تقدیر جشنواره موسیقی فجر شده و مقام نخست را در پیانو کلاسیک و ایرانی کسب کرد. در سال 82 برگزیده جشنواره موسیقی فجر شد. همچنین وی البتدا آموزشگاه موسیقی احتشامی و سپس در سال 85 موسسه فرهنگی ـ هنری آوای باغ مهر را به جهت انتشار آثار موسیقی تاسیس نمود.

 

 

ارسال نظر
H : نابغه ی موسیقی
0 0
سامان احتشامی یک نابغه توی دنیای موسیقیه.مخصوصا یک پیانیست عالی. درست مثل نابغه هایی مثل مودزارت وبتهون و... میتونن تاریخ سازبشن. نابغه موسیقی قرن 21 .
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
بنر داخلی 005