به خوانندگی بیژن کامکار و مجتبی عسگری

گروه «نی بانگ» و اجرای قطعاتی از موسیقی کردی و سنتی در تالار وحدت

« بازگشت به لیست | یکشنبه 19 آذر 1396 در ساعت 0 : 0 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

اختصاصی سل.نیوز/ ساجده خارج: گروه موسیقی سنتی «نی بانگ» طی روزهای 22 و 23 آذر به آهنگسازی و سرپرستی کاوه سپندار در تالار وحدت به روی صحنه خواهد رفت.

در این کنسرت که شامل دو بخش موسیقی کردی و موسیقی سنتی ایرانی است، به ترتیب بیژن کامکار و مجتبی عسگری به عنوان خواننده «نی بانگ» را همراهی خواهند کرد.  

کاوه سپندار (نی و دیوان)، کسری سپندار (عود و دیوان)، سوده اسدپور و مسعود آرامش (سنتور)، همایون پشتدار و نرگس دهقانی (کمانچه)، صائب کاکاوند (تار و دیوان)، ماهور زمانه‌ پور (تنبک و ساز های کوبه‌ ای)، کاوه آهنگرانی (تار باس)، رامین ملکی (دف و دهل) اعضای این گروه را تشکیل می دهند.

گفتنی ست، امکان خرید بلیت برای این کنسرت که هر شب طی یک سانس از ساعت 21:30 اجرا می شود، از طریق سایت ایران کنسرت به نشانی www.Iranconcert.com امکان پذیر است.

«کاوه سپندار» متولد 1356 کارشناس موسیقی، سرپرست گروه «نی بانگ»، آهنگساز و نوازنده ساز نی است که در نواختن سازهای دیوان، دف و سه تار نیز تبحر دارد.

او هنر آموخته نزد اساتیدی از جمله جمشید عندلیبی، محمدجلیل عندلیبی، وارطان ساهاکیان، محمدعلی حدادیان، علیرضا مشایخی، دکتر داریوش صفوت، خانم دکتر هما سادات افسری و . . . است و نوازندگی نی و ردیف های موسیقی ایرانی منسوب به ردیف های میرزا عبدالله را نزد استاد جمشید عندلیبی و تجربیات آهنگسازی و ارکستراسیون را نزد استاد  وارطان ساهاكيان فرا گرفته است.

تجربه حدود 20 سال تدریس و آموزش موسیقی به هنرجویان و همکاری با گروه هایی همچون «مولانا» به سرپرستی محمدجلیل عندلیبی، «عبدالقادر مراغه ای» به سرپرستی محمدرضا درویشی، «عندلیبیان» به سرپرستی جمشید عندلیبی و همكارى با خواننده هايى چون زنده ياد عباس كمندى و همايون شجريان و . . . از جمله مواردی ست که در کارنامه هنری وی به ثبت رسیده است.

گفتنی ست، وی در چندین فستیوال داخلی و خارجی از جمله جشنواره موسیقی فجر، فستیوال کردی (اربیل عراق)، فستیوال شمس تبریزی و . . . شرکت داشته و بارها در کشورهای اروپایی از جمله فرانسه، آلمان، سوئيس، سوئد و . . . اجراهای موفقی را به روی صحنه برده است.

 

ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
بنر داخلی 005