کارگاه تخصصی «تنبک و دف» استاد فرهاد بادپا در بنیاد رودکی برگزار می شود

« بازگشت به لیست | دوشنبه 20 آذر 1396 در ساعت 0 : 0 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

اختصاصی سل.نیوز/ لیا شیرازی: کارگاه تخصصی «تنبک و دف» با تدریس استاد «فرهاد بادپا» 23 آذر ماه در مرکز آموزش هنری بنیاد رودکی برگزار می شود.  

این دوره که از ساعت 14 با کارگاه تنبک آغاز می شود، پس از اتمام ساعت تدریس، از 16 و 30 دقیقه با کارگاه دف ادامه می یابد و علاقمندان می توانند با مراجعه به بنیاد رودکی واقع در خیابان حافظ، خیابان استاد شهریار، روبروی تالار وحدت و یا تماس با شماره 09213829532 برای حضور در این کارگاه، هماهنگی های لازم را به عمل آورند.

فرهاد بادپا درباره برنامه ای که پیش رو دارد، توضیح داد: «ایده برگزاری کارگاه های تخصصی نوازندگی از حدود هفت سال پیش و زمانی که به استان ها سفر می کردم و در کنار استقبال و استعداد هنرجویان، با گلایه آن ها از کمبود امکانات و شیوه های نادرست آموزشی مواجه می شدم، خطور کرد و همواره سعی داشتم بتوانم با برگزاری چنین رویدادهایی، نه تنها هنرجویان برجسته را محک بزنم بلکه نکات مهم درباره استایل نوازندگی، پایه های ریتم ها و احساسات ریتمیک را به علاقمندان آموزش دهم و خوشحالم که تا به امروز کارگاه های آموزشی با استقبال خوبی روبرو شده و همین امر بر استمرار آن ها افزوده است».

وی تصریح کرد: «تمام سبک های موسیقی فارغ از محتوا و خاستگاه، نیاز به فراگیری ریتم دارند و برای این که هر نوازنده و خواننده ای درک بیشتر و بهتری از ریتم داشته باشد، شک نکنید بهترین و نخستین ساز، تنبک است که از آن به عنوان مادر سازهای کوبه ای نام می برند و سپس دف در جایگاه بعدی قرار دارد. خوشبختانه طی سال های اخیر، علاقه به این نوازندگی این دو ساز رو به فزونی رفته و شاهدیم حتی خردسالان در یادگیری آن ممارست نشان می دهند و این جای بسی خرسندی دارد».

استاد بادپا در پایان به نامحدود بودن ظرفیت کارگاه نوازندگی «تنبک و دف» اشاره کرد و گفت: «بسته به تعداد شرکت کنندگان، سالن مورد نظر را پس از به اتمام رسیدن ثبت نام انتخاب خواهیم کرد و حتی فضایی برای تماشاچیان در نظر گرفته خواهد شد».

لازم به ذکر است، فرهاد بادپا متولد تهران، موسیقی را با فراگیری پیانو آغاز کرد اما در سال 67 با علاقمند شدن به ساز تنبک، آموزش آن را به صورت حرفه ای در مکتب «بهمن رجبی» شروع کرده و پس از مدتی شیوه دف نوازی مرحوم «خلیفه میرزا آغاغوسی» را سرلوحه خویش قرار داد. همچنین دوره های ریتم شناسی و همنوازی را نزد استاد «کامران داروغه» آموخت. تحقیق و فعالیت در وادی هنر و چاپ بیش از 100 مقاله در این حوزه و برگزاری کنسرت های متعدد در داخل و خارج از کشور، تنها بخشی از فعالیت های ایشان در عرصه موسیقی ست.   

 

 

ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
بنر داخلی 005