فراخوان «استعدادهای برتر آواز ایرانی» استاد مجید درخشانی اعلام شد

« بازگشت به لیست | ﺳﻪشنبه 21 آذر 1396 در ساعت 0 : 0 دقیقه | نظرات کاربران ( 3 )

اختصاصی سل.نیوز/ زهرا رحیمی: فراخوان دعوت از «استعدادهای برتر آواز ایرانی» به منظور حضور در ورکشاپ و ضبط آثار موسیقی در کنار استاد «مجید درخشانی» منتشر شد.

این برنامه که با همکاری استودیو پن اجرا خواهد شد، از علاقمندان دعوت کرده است که دو قطعه از آثار خود شامل یک قطعه آوازی و یک تصنیف همراه با نام و شماره تماس خود را تا 15 دی ماه 96 به شماره 09903287485 در تلگرام و یا ایمیل  majidderakhshani.pan@gmail.com ارسال کنند.

همچنین در این فراخوان آمده است: الف) آثار رسیده توسط مجید درخشانی مورد داوری قرار گرفته و نتایج متعاقبا اعلام خواهد شد. ب) 15 هنرمند برگزیده درمرحله اول جهت حضور در ورکشاپ موسیقی‌ایرانی و ساخت تک قطعه صوتی و تصویری انتخاب خواهند شد. ج) در مرحله دوم، از میان 15 برگزیده مرحله نخست، 5 هنرمند منتخب، به عنوان خواننده آواز ایرانی جهت برگزاری کنسرت با همراهی گروه استاد مجید درخشانی برگزیده خواهند شد.

استاد درخشانی که از سه سال گذشته با مشکلات ممنوعیت اجرای کنسرت مواجه بود، با رفع مشکلات مذکور، مدتی ست اجراهایش را بار دیگر از سر گرفته و پس از کنسرت در خوزستان و رشت، در تبریز، شاهرود و سمنان به روی صحنه می رود.

ایشان در رشت با همراهی گروه «خورشید» به خوانندگی اشکان کمانگری و نوازندگی شاهو عندلیبی (نی)، شهرام منظمی (سنتور)، امین گلستانی (عود)، مهرداد ناصحی (کمانچه و قیچک)، علیرضا دریایی (کمانچه)، شهاب آذین مهرو آرش عزیزی (تار)، کامران یعقوبی (تنبک) و سام خواجه وند (دف) به روی صحنه رفت.

مجید درخشانی متولد 1335 در سنگسر سمنان، فراگیری موسیقی را از دوران نوجوانی آغاز کرد و تحصیلاتش را در رشته موسیقی دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران ادامه داد و همزمان نیز به فراگیری ساز نزد استاد محمدرضا لطفی مشغول شد و سرانجام در سال 1355 به عضویت گروه «شیدا» درآمد. همچنین در مدت 20 سالی که ساکن آلمان بود، در کنار راه اندازی کانون موسیقی نوا، سمینارها و کنسرت هایی برگزار و آلبوم هایی را تولید کرد که قابل تقدیر هستند. وی اوایل دهه 80 به ایران بازگشت و گروه «خورشید» را تشکیل داد و با همراهی هنرمندان ارزشمندی، آثار برجسته ای را منتشر کرد.

ارسال نظر
دوست : آرزوی بهترین
0 0
کارتون عالیه با آرزوی موفقیتتون
مهدی : می تونم هنوز صدا ارسال کنم من تازه فهمید ...
0 0
نظر شما چیست ؟
سایت خبری ـ موس ... : در پاسخ به آقای مهدی
0 0
زمان این فراخوان مدت زیادی هست که به اتمام رسیده. در صورت فراخوان جدید، خبرش نوشته می شه
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
بنر داخلی 005