آلبوم بی کلام «ضرب آهنگ» اثر رامتین کاکاوندی منتشر شد

« بازگشت به لیست | شنبه 2 دی 1396 در ساعت 0 : 0 دقیقه | نظرات کاربران ( 1 )

اختصاصی سل.نیوز/ یاسمین بختیاری: آلبوم بی کلام «ضرب آهنگ» (تنظیم شده برای دو نوازی دف) اثر رامتین کاکاوندی روانه بازار موسیقی شد.

در این آلبوم تلاش شده علاوه بر اصیل نواختن مقام های خانقاهی و محلی دف، جلوه ای دیگر از دف نوازی را نشان دهد. «توفیق» (در چهارچوب مقام مداحی)، «پایکوبی» (با استفاده از سکوت، ضد ضرب، تریوله و تکنیک های متعدد)، «جام صبوح» (در چهارچوب مقام حی الله با اجرای تکنیک دراب، حلقه، ریز و . . .)، «سراب» (تنظیم شده در میزان نمای 8/9 با شمارش 123 12 12 12 و با اجرای دراب و شلاقی های قوی)، «طربناک» (در چهارچوب مقام حی الله اجرا شده و نوازنده تلاش کرده که مقام غیاثی یا همان ذکر دوم را هم به نوازنده دوم دهد که همزمان دو مقام شنیده شود)، «شتاب» (با الهام از دایره نوازی موسیقی ازبکستان)، «لعل» (اجرا در میزان نماهای دو ضربی و چهار ضربی با حالت های متفاوت جمله بندی، قرار گرفتن سکوت ها در نقاط مختلف موتیف ها و میزان ها) قطعات این آلبوم هستند.  

همچنین این آلبوم توسط وحید نظری کرمانشاهی در استودیو دنگ پراو میکس و مسترینگ شده است.  

رامتین کاکاوندی متولد 25 مرداد 69، آهنگساز، پژوهشگر، نویسنده و نوازنده است. وی علاوه بر تنبور و دف که ساز تخصصی اش هستند، در نواختن سه تار، عود، تار و چند ساز دیگر نیز تبحر دارد. وی موسیقی را با آموزش در نزد استاد سید خلیل عالی نژاد شروع کرد.

از این هنرمند تا کنون آلبوم های «پلی به سوی خورشید» (موسیقی مقامی تنبور)، «آمد ندید برفت» (موسیقی سنتی)، «یادگار روزگار تار» (موسیقی سنتی)، «مرنو» (موسیقی کلاسیک) و کتاب های «شیوه نوین آموختن دف» (از دوره مقدماتی تا متوسطه)، «مروارید مست بیداری» (10 قطعه برای تار و سه تار)، «خوف دره خاموش» (هفت قطعه برای سه تار)، «هفتاد و دو مقام تنبور» (آوانویسی مکتب تنبور صحنه)، «همزاد همرنگ هراس» (دونوازی دف، دوره عالی در ژانر وحشت» منتشر شده است.

ارسال نظر
سیروان کلهمی : .
0 0
رامتین کاکاوندی همشهری ماست باعث افتخاری برامون
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
بنر داخلی 005