اجرای «خون بس» با صدای روزبه بمانی در کنسرت اسفند ماه «دارکوب»

« بازگشت به لیست | چهارشنبه 13 دی 1396 در ساعت 0 : 0 دقیقه | نظرات کاربران ( 1 )

اختصاصی سل.نیوز/ بهار خوشجام: روزبه بمانی همراه با گروه «دارکوب» به سرپرستی همایون نصیری، طی روزهای 12 و 13 اسفند در تالار وحدت، تک قطعه «خون بس» را اجرا خواهد کرد.

در این کنسرت که از ساعت 21:30 به روی صحنه می رود، روزبه بمانی به عنوان خواننده در کنار سجاد عرب زاده و محسن شریفیان دیگر خوانندگان حاضر در اجرای پیش رو، آخرین اثر خود را برای علاقمندان خواهد خواند. 

این قطعه که ترانه ای برگرفته از رسوم قومی ایرانی دارد، با همکاری گروه «دارکوب» توسط هومن نامداری آهنگسازی و تنظیم شده است.

در توضیح این قطعه آمده است: «خون بس» یا به گفته اهالی محلی «خین بس» یکی از رسوم قومی است که برای جلوگیری از ادامه جنگ و دعوا و پایان دادن به قتل و کشتار و اصلاح روابط خانواده ها به آن مبادرت می ورزند.

در بخشی از اقوام ایرانی مرسوم است که پس از درگیری و فوت یک نفر و به جهت آشتی اقوام با هم، بزرگان طوایف دیگر جمع شده و سران دو طایفه ای را که با هم اختلاف دارند را آشتی دهند. برای تحکیم حالت صلح، معمولا دختر فرد قاتل یا یکی از بستگان نزدیک او را به عقد پسر مقتول یا فرد مورد نظر درمی آورند تا غائله پایان یابد. به این نوع ازدواج «خون بس» می گویند و روایت های زیادی درباره دخترانی که با این رسم به خانه بخت رفته اند، وجود دارد.

گفتنی ست، کنسرت اسفند ماه دارکوب تحت امتیاز موسسه «کامیاب بهاران» به تهیه کنندگی علی حق شناس برگزار خواهد شد و علاقمندان به تهیه بلیت این اجرا می توانند از طریق سایت ایران کنسرت به نشانی www.Iranconcert.com  اقدام به خرید آنلاین کنند.

لازم به ذکر است، روزبه بمانی که عنوان یکی از برجسته ترین ترانه سرایان را با خود همراه دارد، پیش از این، ضمن همکاری با علیرضا عصار در آلبوم «جز عشق نمی خواهم» ترانه سه قطعه «فتوای تاک»، «جز عشق نمی خواهم» و «بت ها» را سروده بود.

همچنین تک قطعه «چالوس» به عنوان چهارمین اثر مستقل روزبه بمانی به تهیه کنندگی موسسه آوای هنر به خوانندگی و ترانه سرایی وی به تازگی منتشر شده که علیرضا افکاری و سعید زمانی به ترتیب آهنگسازی و تنظیم کنندگی آن را بر عهده داشته اند.

 

ارسال نظر
رها : اهنگ محبوب
0 0
روزبه بمانی که رنگ صدای خاصی دارد واقعا هنرمندی دوست داشتنی است. مخصوصا اهنگ کجا باید برم او که غوغایی در بین مردم به پا کرد‌.
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
بنر داخلی 005