گروه «نوای کهن» و اجرای موسیقی سنتی و محلی در پاکدشت

« بازگشت به لیست | جمعه 6 بهمن 1396 در ساعت 0 : 0 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

اختصاصی سل.نیوز/ لیا شیرازی: گروه موسیقی «نوای کهن» به سرپرستی و سنتورنوازی بهزاد کمیجانی طی دو شب (5 و 6 بهمن) در شهرستان پاکدشت به روی صحنه رفت.

این گروه که در هر اجرا از ساعت 18 تا 20 در سالن کانون شهدای دانش آموزی پاکدشت با همکاری انجمن موسیقی این شهر و موسسه فرهنگی ـ هنری سرود مهر به روی صحنه رفت، در شب نخست، قطعاتی از استادان صبا، مشکاتیان و فرهنگفر را در قالب موسیقی سنتی اجرا کرد و در شب دوم آثاری ماندگار از موسیقی محلی بختیاری و لری را به روی صحنه برد.

بهزاد کمیجانی و تاراز بختیاری به ترتیب خوانندگانی بودند که همراه با «نوای کهن» در این دو شب، هنرنمایی کردند.

محمد کمیجانی (تنبک)، بابک صرفه جو (تار)، علی کریم پور (نی)،  تاراز بختیاری (کمانچه)، هادی ساریخانی (بم تار)، حاتم لایق (دف)، سهیل نطاقی (دف، تنبک، کوزه و دایره)، محسن یوسفوند، زینب الهویی، رها و سهیلا بذرافشان (همخوان) اعضای گروه «نوای کهن» هستند.

گفتنی ست، بهزاد کمیجانی که به عنوان آهنگساز و سرپرست این گروه، سنتور را در محضر اساتیدی همچون شهرام توسلی، رضا بزرگ پور و سیامک آقایی فرا گرفته و نزد استاد هاشم احمدوند آواز را آموزش دیده است. همچنین وی مدتی در کلاس های نی استاد الوندی پور شرکت کرده است.

گروه «نوای کهن» که یکی از مهمترین فعالیت های وی را تشکیل می دهد، از ترکیب هنرمندان دو گروه موسیقی «ساز کهن» و «نوای مهر» با نگرش اجرای موسیقی سنتی و محلی شکل گرفته است.

 

ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
بنر داخلی 005