اجرای قطعه ای از الویس پریسلی در نمایش موسیقی محور«فهرست مردگان»

« بازگشت به لیست | پنجشنبه 3 اسفند 1396 در ساعت 0 : 0 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

اختصاصی سل.نیوز/ آذین حسنلو: اجرای نمایش «فهرست مردگان» با همراهی قطعه ای از الویس پریسلی و پیانونوازی آوا علیمردانی با اتمام ایام فاطمیه، بار دیگر از سر گرفته شد.

این نمایش که کارگردانی آن را رضا ثروتی بر عهده دارد، از 19 بهمن، هر شب ساعت 20:30 در تماشاخانه ایرانشهر به مدت 1:50 دقیقه به روی صحنه می رود و تا 25 اسفند نیز ادامه دارد و علاقمندان می توانند از طریق سایت تیوال با استفاده از لینک https://www.tiwall.com/theater/mordegan3 اقدام به خرید بلیت کنند.

این نمایش که بخش اعظم و مهمی از آن را موسیقی تشکیل می دهد، برداشتی آزاد از نمایشنامه «فهرست» اثر تادئوچ روژه ویچ است که روایتگر رهبر ارکستری است که در صدد ساخت قطعه‌ای برای مردگان است؛ قطعه‌ ای که او را به انزوا می ‌کشاند و با مردگان مواجهش می ‌کند.

پانیذ اسماعیلی، آریا آصفی، برکه بذری، مهشاد بهرامی نژاد، فرزین حاجیلو، فرهاد حاجیلو، افشین حسنلو، آرش حقگو، ارغوان راستی، محمد محسن شفیعی، فرزانه عطایی، آوا علیمردانی، زهرا فضل الله، عاطفه مومنین، آرمین مهربانی، ایلیا نصرالهی، یاسمن وفایی، ایمان نظیفی و امیر سمیعی در آن ایفای نقش می کنند.

قطعه «love me tender» اثر الویس پریسلی یکی از آثاری ست که در این نمایش در حین اجرا پخش می شود و همچنین آواهایی نیز در بخشی از «فهرست مردگان» شنیده می شود که با فضای آن همخوانی دارد.

رضا ثروتی که کارگردانی تئاترهای موفقی همچون «مکبث»، «عجایب المخلوقات» ، «اتاق ورونیکا»  و «ویتسک» را در کارنامه هنری خود دارد، بجز طراحی و دراماتورژی، نویسندگی این تئاتر را نیز با همراهی امیر احمد قزوینی و پیمان قدیمی بر اساس ترجمه دکتر محمدرضا خاکی بر عهده داشته است.

همچنین میلاد نصراللهی (مدیر تولید)، غزاله الیکایی (دستیار دوم کارگردان، منشی صحنه و اجرای مپینگ)، امین نظریانی، حامدرشیدی زاده، میترا یزدانی، محمدرضا آقایاری، ملیکا خدایار، پژمان سرمایه خواه (دستیاران صحنه)، کتایون کیخسروی (مدیر تبلیغات و مشاور رسانه ای)، سارا اسکندری (طراحی گریم)، آتنا نعمتیان (گریم)، سپیده نقدی، رویا طاهری، معصومه جاوید، شهرام کاشی، شهره شاهی سوندی (مجریان گریم)، شایان کیانی (عکاس، ساخت تیزر، طراح پوستر و بروشور)، حنیف بیگلری (طراح صدا، افکت، طراحی تصاویر دیجیتالی و مپینگ، طراحی فنی دکور)، بامداد افشار (طراح صدا)، سارا فلاح (دستیار صدا)،  علیرضا پناهی، محمد رضا پناهی، عباس نبیئی، امیر ستوده، رسول نبیئی، علی اصغر اسلامی، امیر حسین دریاباری (ساخت دکور)، ندا نصر (طراحی لباس)، حمیرا کامل، رعنا نوری (دستیار لباس) و محمدصادق زرجوییان (تایپوگرافی) دیگر عوامل این تئاتر هستند.

گفتنی ست، «فهرست مردگان» که پیش از این در تالار حافظ نیز به روی صحنه رفته بود، در جشنواره تئاتر فجر سال جاری موفق به دریافت سیمرغ برای طراحی لباس شد.

ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
بنر داخلی 005