اجرای گروه «آوازی تهران» به سرپرستی میلاد عمرانلو در تالار اندیشه

« بازگشت به لیست | شنبه 11 فروردین 1397 در ساعت 0 : 0 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

اختصاصی سل.نیوز/ لیا شیرازی: کنسرت «وکاپلا» (گروه آوازی تهران) 24 فروردین به سرپرستی میلاد عمرانلو در تالار اندیشه حوزه هنری به روی صحنه خواهد رفت.

در این اجرا که از طی یک سانس از ساعت 20 برگزار خواهد شد، اشکان کمانگری به عنوان خواننده حضور خواهد داشت. پگاه عینک ‌چی، سولماز جوانبخت، مهگل صفدری، یلدا نوری، صدف بهرام جاویدی، نوید ناصحی فر، سید محمدرضا سیدی، محمد حقیقی، نوید یزدانیان، فرزاد امیدی و کیا رکنی دیگر اعضای این گروه هستند که قرار است

علاقمندان به تهیه بلیت این اجرا می توانید از طریق سایت تیوال به نشانی www.tiwall.com اقدام به خرید آنلاین کنند.

گروه آوازی تهران فعالیت خود را به سرپرستی میلاد عمرانلو در زمستان 1384 آغاز کرد. سبک آوازی گروه برگرفته از گروه های موسیقی آکاپلای غربی است، بدین صورت که از هیچ گونه سازی استفاده نشده و تنها اصوال ساخته حنجره است که ساختار موسیقی چند صدایی را شکل می دهد.

این گروه، طي سال های فعاليت خود کنسرت ها متعددی را در تالار وحدت تهران و شهرهای شيراز، تبریز، گرگان،

بندرعباس و کشورهای کره جنوبي، ایتاليا و اتریش اجرا کرده است و علاوه بر آن با شرکت در جشنواره های متعدد بين المللي موفق به کسب مدال های طلا ، نقره و برنز شده است که از جمله آن ها مي توان به کسب رتبه اول در بخش آواز جمعي بيست و چهارمين جشنواره بين المللي موسيقي فجر ، کسب مدال طلای بخش Mixed Choir در مسابقات آسيایي کر در کشور کره جنوبي، کسب مدال نقره موسيقي محلي در مسابقات آسيایي کر در کشور کره جنوبي، کسب مدال طلای یازدهمين جشنواره موسيقي محلي در کشور اسپانيا تحت عنوان  EUROPE AND ITS SONGS، کسب مدال طلا در بخش موسيقي محلي جشنواره Riva Del Garda در کشور ایتاليا، کسب مدال نقره بخش موسيقي فولک و دو مدال برنز در بخشهای Mixed Choir و موسيقي پاپ و گروه های کر مجلسي در ششمين دوره مسابقات جهاني گروه های کرد در کشور چين، کسب مقام دوم بخش موسيقي پاپ و برنده جایزه ویژه انتخاب مردم در پنجاهمين دوره مسابقات بين المللي Seghizzi  در کشور ایتاليا، کسب دو مدال طلا در بخش های Mixed Chamber Choir و موسيقي محلي و یک مدال نقره در بخش موسيقي پاپ در هشتمين دوره مسابقات جهاني گروه های کر در کشور لتوني، کسب سه مدال نقره در بخش های موسيقي مذهبي، موسيقي معاصر و موسيقي جَز در نهمين دوره مسابقات جهاني گروه های کُر در کشور روسيه طی سال های 87 تا 95 اشاره کرد.

تهران تاکنون دو آلبوم به نام های «وکاپلا» و «وکاپلا 2» منتشر شده است که به ترتیب به موسیقی آهنگسازی و موسیقی فیلم اختصاص دارند. در این آلبوم ها خوانندگان برجسته ای چون همایون شجریان و وحید تاج به عنوان خواننده مهمان حضور داشته اند.

میلاد عمرانلو که سرپرستی این گروه «آوازی تهران» را بر عهده دارد، متولد سال 1354 در اهواز، کارشناس ارشد آهنگسازی و مدرس دانشگاه است. موسیقی را در محضر اساتیدی چون مصطفی کمال پورتراب، شریف لطفی، حسین دهلوی، علیرضا مشایخی، سیاوش بیضایی، وارطان ساهاکیان و . . . آموخت و در زمینه آهنگسازی از محضر آهنگساز برجسته تاجیکستان، طالب خان شهیدی و همچنین استادان احمد پژمان، خیام میرزازاده، پروفسور دیچکو استفاده کرده است و دوره های مسترکلاس رهبری را نیز نزد لوریس چكناویان و ایرج صهبایی گذرانده است.

از سال 1379 همكاری خود را با اركستر سمفونیك تهران به عنوان نوازنده‌ سازهای ضربی آغاز نمود و تاكنون در كنسرت ‌های متعددی به همراه رهبرانی چون علی رهبری، لوریس چكناواریان، شهرداد روحانی، فریدون ناصری، نادر مشایخی، درك گليسون و . . . شركت داشته است. او در سال 2008 میلادی مقام سوم مسابقه‌ آهنگسازی موسوم به ورزش و آواز (المپیک 2008) را با قطعه‌ «پرنده صلح» کسب کرد و در ژانویه 2010 دو اثر ایشان توسط ارکستر سمفونيك ونکوور به خوانندگی علیرضا قربانی به اجرا درآمد.

وي دوره هاي مستركلاس رهبري كر را در كشورهاي هلند، نروژ و آمريكا گذرانده و به عنوان رهبر مهمان، چند اجرا با گروه كر دانشگاه مانادوي اندونزي در كشور آمريكا برگزار نموده است.

همچنین میلاد عمرانلو از سال 2010 به دعوت رسمی سازمان اینترکولتور به عنوان نماینده ‌ایران درمجمع گروه‌های کُر جهان (World Choir Council) در کنار 70 کشور ديگر حضور دارد.

اشكان كمانگري نیز که در این اجرا به عنوان خواننده حضور دارد، از محضر استاداني چون مظفر شفيعي، حميدرضا نوربخش، حسين عمومي و محمدرضا شجريان بهره برده است. اولين آلبومش به نام «زرد سرخ ارغواني» سال 1384 منتشر شد و تا امروز در آلبوم هاي «آواز سكوت»، «باد آباد»، «ده تصنيف» و «رخت بنما» به عنوان خواننده همكاري داشته است. وی تاكنون با گروه های «خورشيد» به سرپرستي مجيد درخشاني، «همساز» به سرپرستي مسعود شعاري، «ايراني» به سرپرستي پژمان طاهري و همچنین با هنرمنداني چون طينوش بهرامي، آريا عظيمي نژاد و مهيار عليزاده همكاري داشته و كنسرت هايي در سالن اپراي ليل فرانسه، تئاتر شهر پاريس، موزه هنرهاي معاصر پاريس و فستيوال جهاني موسيقي توزر در تونس به روی صحنه برده است. از  ديگر فعاليت هاي ایشان مي توان به اجراي فرازهايي از آواز ايراني در فيلم مستند HOME اشاره كرد كه در سال 2009 منتشر شده است.

 

ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
بنر داخلی 005