با صدای علی انصاری و موسیقی صائب کاکاوند

آلبوم «بر مدار یکدم» تازه ترین اثر استاد خوشنویس منتشر شد

« بازگشت به لیست | چهارشنبه 22 فروردین 1397 در ساعت 0 : 0 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

اختصاصی سل.نیوز/ پریسا عسگری: آلبوم «بر مدار یکدم» به خوانندگی علی انصاری  و موسیقی صائب کاکاوند، توسط موسسه فرهنگی ـ هنری چنگ آهنگ سیرگان منتشر شد.

این آلبوم شامل 10 قطعه به نام «تصنیف ای دوست»، «تکنوازی سنتور»، «سنتور و آواز»، «چهار مضراب سماع»، «تار و کمانچه و آواز»، «تصنیف خامیانه»، «کمانچه و آواز»، «تصنیف روزگار»، «تکنوازی تار» و «تصنیف شادزی» است که اشعار آن از بین سروده های شاعران بزرگی همچون خیام، هوشنگ ابتهاج، میرعماد، سعدی و رودکی انتخاب شده است.  

حسین پرنیا (سنتور)، رشید کاکاوند (تنبک، بندیر، ضرب زورخانه، کوزه و دهل)، علیرضا دریایی (کمانچه)، علی احمدی زیدآبادی (سنتور سوپرانو)، میلاد مرادی (کمانچه آلتو)، حنانه سعیدی (قانون) و صائب کاکاوند (تار و بم تار) نیز نوازندگانی هستند که در «بر مدار یکدم» هنرنمایی کرده اند.

گفتنی ست، علی انصاری که دارای رتبه استادی خوشنویسی از شورای ارزشیابی انجمن خوشنویسان ایران است، تا به امروز آثاری همچون «بی نشان» به آهنگسازی حسین پرنیا، «پرزین» ساخته حسین انصاری و «عرصه حسن» مجموعه قطعات نستعلیق را ارائه داده است.

همچنین، صائب کاکاوند که آهنگسازی و تنظیم کنندگی آلبوم «بر مدار یکدم» را بر عهده داشته، متولد سال 1362 در تهران است. یادگیری موسیقی را با ساز سه تار آغاز کرده و در ادامه با ساز تار آن را پیگیری می کند و در این میان از آموزش اساتید برجسته ای مانند وحید خسروی، حمیدرضا خبازی، فریبرز عزیزی، محمدرضا لطفی و هوشنگ ظریف بهره می برد. وی در این سال ها علاوه بر تدریس تار و سه تار به همکاری با گروه های موسیقی نوای مخالف، نفیر، چکوک، همایون (پرنیا)، گروه اردشیر کامکار، گروه مولوی استاد شهرام ناظری پرداخته و همچنین گروه موسیقی صائب را در سال 1393 تاسیس نمود. اجرای کنسرت های متعدد از جمله کنسرت تک نوازی در شب هنرهای معاصر انجمن فرهنگی سفارت اتریش در تهران، اجرا در جشنواره بین المللی فرهنگ و موسیقی زاکسن وینتراشترنه آلمان 2017، بزرگداشت حضرت مولانا در شهر قونیه و . . . اشاره کرد.

از دیگر آثار منتشر شده‌ وی می توان به آلبوم های «آغاز پر پایان» و «دلداده» و مجموعه اتودهایی برای تار و سه تار اشاره کرد.

 

ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
بنر داخلی 005