اجرای ویژه «نیکولا پیووانی» آهنگساز ایتالیایی در جشنواره جهانی فیلم فجر

« بازگشت به لیست | پنجشنبه 23 فروردین 1397 در ساعت 0 : 0 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

اختصاصی سل.نیوز/ آذین حسنلو: «نیکولا پیووانی» آهنگساز برجسته ایتالیایی، پنجم اردیبهشت ماه در خلال سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر در قالب یک اجرای ویژه در تالار وحدت به روی صحنه خواهد رفت.

این آهنگساز که برنده اسکار بهترین موسیقی متن برای فیلم «زندگی زیباست» در سال 2000 شده است، به علت سابقه همکاری درخشان با فیلمسازان نامداری همچون فدریکو فلینی، برادران تاویانی، فرانچسکو باریلی، مارکو بلوکیو، لوئیجی باتزونی به عنوان مهمان ویژه در جشنواره جهانی فیلم فجر حضور خواهد داشت و 25 آوریل (برابر با 5 اردیبهشت) در کنسرتی ویژه مهمانان جشنواره و مدعوین، منتخبی از آثار خود را اجرا خواهد کرد.

نیکولا پیووانی متولد 26 می 1946 در رم، تحصیلات خود را در دانشگاه ساپینزا به پایان رساند و سال 1967 از کنسرواتوآر وردی با ساز تخصصی پیانو مدرک گرفت. وی که رهبری ارکستر را زیر نظر مانوس هاجیداکیس (موسیقیدان یونانی) آموخته، موسیقی متن فیلم هایی همچون «مصاحبه»، «جینجر و فرد» و «صدای ماه»، «هیولا را در صفحه اول سیلی بزن»، «عطر بانوی سیاه‌پوش»، «ردپا روی ماه»، «جهش در تاریکی»،«شب سن لورنزو»، «کائوس» و «باله فلینی» را ساخته است.

وی در سال 2005 یکی از اعضای هیات داوران جشنواره جهانی فیلم مسکو بود و در 2008 نیز نشان فرمانده هنر و ادبیات فرانسه جشنواره فیلم کن را از وزیر فرهنگ فرانسه دریافت کرد.
گفتنی ست، سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر از تاریخ 19 تا 27 آوریل 2018 ( برابر با 30 فروردین تا 7اردیبهشت 1397) به دبیری سیدرضا میرکریمی در تهران برگزار می شود.

ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
بنر داخلی 005