اجرای دونوازی «پیمان یزدانیان» و «ساموئل روهرر» در سالن خلیج فارس

« بازگشت به لیست | دوشنبه 3 ارديبهشت 1397 در ساعت 0 : 0 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

اختصاصی سل.نیوز/ باربد شهسواری پور: کنسرت دونوازی بداهه «پیمان یزدانیان» و «ساموئل روهرر» طی روزهای 14 و 15 اردیبهشت در فرهنگسرای نیاوران به روی صحنه می رود.

در این کنسرت که هر شب طی یک سانس از ساعت 20:30 دقیقه به مدت یک ساعت و نیم در سالن خلیج فارس، میزبان علاقمندان خواهد بود، پیمان یزدانیان و ساموئل روهرر به ترتیب نوازندگی پیانو و درامز را بر عهده خواهند داشت.

گفتنی ست، امکان خرید بلیت این اجرا به صورت آنلاین از طریق سایت تیوال به نشانی www.tiwall.com امکان پذیر است. 

پیمان یزدانیان، متولد 1347 در تهران و فارغ التحصیل رشته مهندسی صنایع از دانشگاه صنعتی شریف تهران، فراگیری پیانو را از سن 6 سالگی زیر نظر فرمان بهبود آغاز کرد. از 12 سالگی نزد پلوس خفری، هارمونی و آهنگسازی را آموخت و بعدها در کلاس های تکمیلی دانشگاه تهران با حضور اساتید دانشگاه های وین و گراتس و در دوره ای در مارسی فرانسه زیر نظر استاد ژینت گوبرت شرکت کرد. او با حضور در رقابت های بین المللی نوازندگی پیانو در کنکور موسیقی فرانسه در سال 78 موفق به کسب دریافت جایزه دوم و یک سال بعد در همان رقابت رتبه نخست را کسب کرد. از سال 58 تا کنون بیش از 50 قطعه موسیقی برای پیانو ساخته که اکثر آن ها در کنسرت ه

ای متعدد در تهران و پاریس اجرا شده اند.

همچنین وی در حوزه سینما و تلویزیون حضوری فعال دارد و همکاری با کارگردانانی از جمله عباس کیارستمی، کمال تبریزی، فرزاد موتمن، علیرضا رئیسیان، مسعود کیمیایی، علی مصفا، فریدون جیرانی، رامین بحرانی و . . . برای فیلم هایی مانند «آب و آتش»، «از کنار هم می گذریم»، «باد ما را خواهد برد»، «بیگانگان»، «ایستگاه متروک»، «شب های روشن»، «فرش باد»، «گاهی به آسمان نگاه کن»، «چهارشنبه سوری»، «سیمای زنی در دوردست» و «پرنده باز کوچک» و . . . را در کارنامه هنری خود دارد.

ساموئل روهرر نیز نوازنده درامز و سازهای کوبه ای اهل کشور سوئیس، یکی از نوگراترین نوازنده‌های درامز در اروپا به شمار می رود. تسلط وی بر سبک‌های مختلف موسیقی و سلیقه‌ منحصر به فرد او در کارهای شخصی ‌اش او را به یکی از پیشتازان موسیقی جز معاصر تبدیل کرده است.

این دو هنرمند در سال 96 و در حاشیه کنسرت تریو اوپن سورس در تهران، به همنوازی بداهه پرداختند که حاصل آن، هر دو را بر آن داشت تا به طرح دونوازی پیانو و درامز نگاه جدی‌ تری داشته باشند و اجرای پیش رو، حاصل این تفکر دونفره است.

 

ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
بنر داخلی 005