«ماریو تقدسی» و برگزاری کارگاه تخصصی آواز در تالار رودکی

« بازگشت به لیست | چهارشنبه 5 ارديبهشت 1397 در ساعت 0 : 0 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

اختصاصی سل.نیوز/ روزبه فرهمند: کارگاه تخصصی آواز «ماریو تقدسی» طی روزهای 7 و 8 اردیبهشت سال جاری در تالار رودکی برگزار خواهد شد.

این کارگاه که از ساعت 17 به مدت سه ساعت کار خود را آغاز خواهد کرد، مناسب برای تمام سبک های آوازی بوده و علاقمندان می توانند پس از پرداخت مبلغ 250 هزار تومان، بهای حضور در این کارگاه، از طریق سایت تیوال تا فردا، ششم اردیبهشت، ثبت نام خود را تکمیل کنند.

این کارگاه با حضور ماریو تقدسی، خواننده اپرا و سولیست سابق اپرای وین که بیش از 40 سال سابقه تدریس و اجرا دارد، در واقع مقدمه یک کارگاه بلند مدت است که هدف از برگزاری آن، کشف و حمایت از استعدادهای برتر و اجرای صحنه‌ ای از طریق تشکیل گروه کر و اجرای موزیکال است.

تکنیک تنفس دیافراگماتیک، پرورش صدا، ارتقاء کیفیت رنگ، حجم و قدرت صدا با تکنیک صحیح و خواندن بدون فشار، به همراه اجرای قطعات و آریاهای آلمانی، ایتالیایی، انگلیسی و قطعات ایرانی سرفصل مباحثی ست که برای این کارگاه در نظر گرفته شده است.

همچنین حضار در کنار به همراه داشتن پرینت برگه ثبت‌ نام خریداری شده از سایت و تصویر کارت ملی و شناسنامه و یک قطعه عکس که جزء الزامات است، باید از داشتن دوربین عکاسی و فیلمبرداری به تالار خودداری کنند.
در پایان کارگاه، طی مدت یک ماه متقاضیان می ‌توانند با ارسال قطعه آوازی در قالب فیلم، برای گزینش و حضور در کارگاه اصلی که در زمستان 97 برگزار خواهد شد، شرکت نمایند که ماحصل آن، منتهی به یک اجرای صحنه ‌ای خواهد شد.

در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر شماره‌های 66743361 و 9ـ66743358  در اختیار مخاطبین قرار گرفته است.

در بیوگرافی وی آمده است: «ماریو تقدسی» خواننده بین المللی و از پر افتخارترین خوانندگان تاریخ اپرا ایران تنها خواننده مرد ایرانی که به عنوان سولیست به استخدام اپرا وین در آمد و تنها شاگرد ایرانی لوچیانو پاواروتی، فرزند تقی تقدسی (بازیگر و دوبلور پیشکسوت) متولد 1337 در تهران است که پس از اخذ دیپلم از هنرستان موسیقی راهی آمریکا شد و در دانشگاه USC LOS ANGELES در رشته اپرا فارغ التحصیل شد، سپس دوره تکمیلی را در JUILLIARD SCHOOL نیویورک گذراند و بعد از آن رهسپار وین اتریش شد و در آزمون ورودی اپرای وین پذیرفته و برای 3 سال خواننده ی سولوی این اپرای مهم جهان بود و همچنین از کنسرواتوار WIEN نیز فارغ التحصیل شد.

ماریو تقدسی پس از اتریش به آلمان رفت و تا به امروز در این کشور زندگی و فعالیت دارد. وی تاکنون در کشورهای مختلف دنیا از جمله انگلستان، ژاپن، بلژیک، آلمان، اتریش، فرانسه، اسپانیا و ایران به برگزاری کنسرت پرداخته است.

 

 

ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
بنر داخلی 005