با همکاری خانه فرهنگ و هنر گویا

برپایی نمایشگاه خطاشی «قجرستان» با آثاری از استاد داوود حیدری

« بازگشت به لیست | پنجشنبه 6 ارديبهشت 1397 در ساعت 0 : 0 دقیقه | نظرات کاربران ( 1 )

اختصاصی سل.نیوز/ لیا شیرازی: نمایشگاه آثار خط و نقاشی استاد داوود حیدری با عنوان «قجرستان» از فردا، هشتم اردیبهشت ماه کار خود را در گالری گویا آغاز خواهد کرد.

داوود حیدری، گوینده باسابقه رادیو و خواننده صاحب نام، در این نمایشگاه آثار خطاشی خود (تلفیق خط و نقاشی) را تا سیزدهم اردیبهشت با حضور و استقبال هنرمندان عرصه های مختلف هنری در معرض دید هنردوستان قرار خواهد داد.

مراسم افتتاحیه این نمایشگاه از ساعت 17 الی 20 جمعه هفتم اردیبهشت با همکاری خانه فرهنگ و هنر گویا برگزار می شود و علاقمندان می توانند از شنبه به مدت 6 روز، از ساعت  16 تا 21 در گالری گویا واقع در خیابان کریمخان زند، روبروی ایرانشهر، پلاک 91 از این آثار دیدن کنند.

در مجموعه آثاری که در این نمایشگاه خواهید دید، نوشته هایی با خط نستعلیق به همراه تصاویری از آدم هایی که لباس قاجاری به تن دارند، می بینند که دارای رگه هایی از اصالت و گویای توجه به فرهنگ و منش ایرانی ست.

داوود حیدری که یکی از گویندگان شناخته شده رادیوست، از کودکی با شنیدن برنامه «جانی دالر» و اتفاق همسایگی با مرحوم امیری فلاح که از نوازندگان و خوانندگان مطرح استان گیلان بود، به موسیقی و صداپیشگی علاقمند شد.  

سال ها همنفسی در کنار استاد عماد رام و استاد نادر گلچین که جز ارزش های هنر محسوب می شوند و همچنین مطالعه، سفر و تحقیق راجع به آداب و رسوم، فرهنگ و زبان و لهجه مردم در شهرهای مختلف، تلاش برای یادگیری هنرهای متوالی، دایره وسیع دانستنی هایشان درباره اجتماع و . . . باعث شده وی جز معدود گویندگانی باشد که به هفت هنر اشراف دارد و همین مساله سبب خاص بودن ایشان شده است و نمایشگاه «قجرستان» اثباتی بر این ادعاست که وی در کنار تسلط بر گویندگی و خوانندگی، در زمینه خطاطی و نقاشی نیز تبحر دارد.

گفتنی ست، می توان به عنوان آخرین اثر منتشر شده به آهنگسازی و خوانندگی ایشان در عرصه موسیقی، از قطعه «عید شما مبارک» با خوانندگی و تنظیم کنندگی پوریا حیدری، در سال جاری نام برد. بیژن سمندر و ناصر چشم آذر به ترتیب ترانه سرایی و ساخت ملودی این قطعه را بر عهده داشته اند.

لازم به اشاره است، «خطاشی» شیوه‌ ای در نقاشی مدرن و خوشنویسی معاصر ایرانی است که به تدریج در دهه سی و چهل خورشیدی توسط برخی از خوشنویسان و نقاشان ایرانی شکل گرفتو تاکنون به حیات خود در عرصه هنر معاصر ادامه داده و در بسیاری از کشورهای منطقه نیز پیروانی یافته ‌است.

 

 

ارسال نظر
رها : استاد حیدری
0 0
این نمایشگاه واقعا با تمام نمایشگاه های دیگر تفاوت داشت.علت ان هم سبک متفاوت و خاص نقاشی های استاد حیدری بود.
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
بنر داخلی 005