گروه بانوان «راستان» به سرپرستی آزاده امیری به روی صحنه می رود

« بازگشت به لیست | پنجشنبه 6 ارديبهشت 1397 در ساعت 0 : 0 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

اختصاصی سل.نیوز/ شیما مقامی: گروه موسیقی بانوان «راستان» به خوانندگی فرخنده جلالی بیستم اردیبهشت ماه در فرهنگسرای نیاوران به اجرای برنامه خواهد پرداخت.

این گروه به سرپرستی و نوازندگی تار آزاده امیری، از ساعت 15 به مدت دو ساعت در سالن خلیج فارس کنسرت خود را مختص بانوان به روی صحنه خواهد برد.

مریم ملا (تنبک)، لیلا ظهیرالدینی (عود)، شیوا عابدی (کمانچه)، صبا رمضان (دف و دایره) دیگر نوازندگان حاضر در گروه «راستان» هستند.

آزاده امیری متولد سال 1357 در تهران است که از سال 69 به اصرار پدرش که خود، نوازنده تار بود، وارد هنرستان موسیقی شد. وی نزد اساتید برجسته ای همچون بهروز همتی، حسین علیزاده، ارشد  طهماسبی، هوشنگ ظریف، داریوش طلایی و داریوش پیرنیاکان تار را می آموزد و در محضر استادان مهرآذین کار اندیش، مصطفی کمال پور تراب، فرهاد فخرالدینی، شریف لطفی، محسن الهامیان، سعید شریفیان و محمدرضا درویشی تئوری و مبانی موسیقی، سلفژ، هارمونی و کنترپوآن را تعلیم می بیند. همچنین از سال 73 آموزش نوازندگی پیانو را از خانم سپهریان و نوازندگی تنبک  و سه تار را به ترتیب نزد استاد محمد اسماعیلی و حسین علیزاده آغاز می کند و همان سال موفق به کسب مقام اول جشنواره موسیقی فجر در نوازندگی تار شد. سه سال بعد وارد دانشگاه هنر و معماری شده و سال 80 موفق به اخذ مدرک لیسانس موسیقی از این دانشگاه می شود .
حضور در ارکسترهای «طلوع» به سرپرستی ارشد طهماسبی، ارکستر موسیقی ملی به رهبری فرهاد فخرالدینی و بردیا کیارس از سال 76، ارکستر «ملل» به رهبری پیمان سلطانی، تاسیس و عضویت در ارکستر «داد آفرین»، ارکستر بانوان صدا و سیما به سرپرستی آذر هاشمی، ارکستر ملی صدا وسیما، گروه «بهار» به سرپرستی هنگامه اخوان، ارکستر «نغمه» به سرپرستی آذر هاشمی، عضویت در گروه های «ژیوار»، «نوای هاتف»، «ندای مهر»، «آوای هور»، «ترمه»، «پرسیا»، «ماه بی بی» و ارکسترهای «چکاوک»، «مهر»، «دست افشان»، تاسیس آموزشگاه موسیقی دادآفرین، فعالیت به عنوان کارشناس موسیقی مدرسه موسیقی صدا وسیما (مدرسه هنر و ادبیات)، تاسیس و سرپرستی ارکستر «راستان» از سال 1393، اجرای کنسرت در اکثر شهرهای ایران و حضور در اجراهای خارج از کشور، تدریس شناخت موسیقی ایرانی و نوازندگی سه تار در کنسرواتوار مسکو، نوازندگی در آلبوم های متعدد و  . . . از جمله فعالیت های وی در عرصه موسیقی ست.

لازم به ذکر است، بانوان علاقمند به حضور در این اجرا می توانند از طریق سایت تیوال اقدام به خرید بلیت به صورت آنلاین کنند.

ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
بنر داخلی 005