به خوانندگی وحید تاج در تالار وحدت

اجرای آثار محبوب موسیقی ایرانی توسط ارکستر ملی ایران به رهبری فریدون شهبازیان

« بازگشت به لیست | شنبه 8 ارديبهشت 1397 در ساعت 0 : 0 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

اختصاصی سل.نیوز/ بهار خوشجام: «ارکستر ملی ایران» به رهبری فریدون شهبازیان و خوانندگی وحید تاج، نوزدهم اردیبهشت در تالار وحدت به روی صحنه خواهد رفت.

در این کنسرت که از ساعت 21:30 دقیقه کار خود را آغاز می کند، قرار است قطعات «آوار» از ساخته های فریدون شهبازیان، «بهار عاشق»، «خوشه چین»، «بهار دلنشین» و «دست به دستمال نزن» از روح الله خالقی، «سرود گل» و «به یاد صبا- نغمه ترک»  از حسین دهلوی، «مست مست»، «دریغ و مست» از آرش کامور بر اساس اشعاری از فریدون مشیری، کریم فکور، بیژن ترقی، علی بختیاری و عطار نیشابوری اجرا شود.

علاقمندان به حضور در اجرای ارکستر ملی ایران، می توانند از طریق سایت ایران کنسرت اقدام به خرید بلیت به صورت آنلاین کنند.

قابل اشاره است، فریدون شهبازیان متولد سال 1321 در تهران و فارغ التحصیل دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران، یادگیری موسیقی را از سن 8 سالگی و با ساز ویولن نزد عطاالله خادم میثاق آغاز کرد. در 18 سالگی به عضویت ارکستر سمفونیک تهران به رهبری حشمت سنجری در آمد و در سال 1346 رهبر گروه کر و ارکستر سمفونیک رادیو شد. وی در دهه 60 آهنگسازی برای فیلم را نیز آغاز کرد. بسیاری شهبازیان را پدر موسیقی پاپ ایران بعد از انقلاب می‌دانند که همراه علی معلم شورای موسیقی را در صدا وسیما تشکیل دادند که وظیفه نظارت بر موسیقی پاپ را به عهده داشت.

وحید تاج نیز متولد سال 1362 در دزفول است که فعالیت هنری خود را از سال 1370 با فنون ابتدایی موسیقی آوازی نزد پدرش آقای علیرضا تاج فرا گرفت. وی فارغ التحصیل رشته کارشناسی موسیقی و دارای مدرک کارشناسی ارشد آهنگسازی است. ایشان که از شاگردان برجسته  آواز استاد محمدرضا شجریان بوده، کسب مقام های نخست آواز جشنواره موسیقی خوزستان در سال85، جشنواره موسیقی جوان کشور در سال 86، فستیوال بین المللی ایتالیا سال 2010 با قطعه پارسی برگرفته از شاهنامه فردوسی، جشنواره ملی ایران سال  1389 را در کارنامه هنری خود دارد. همچنین وی خواننده برتر جشن خانه موسیقی سال 1390 با آلبوم «خانه غریب» است.

 

ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
بنر داخلی 005