با همراهی مجید خلج و علی بوستان

تاریخ تور کنسرت بداهه نوازی «دیدار» حسین علیزاده اعلام شد

« بازگشت به لیست | دوشنبه 10 ارديبهشت 1397 در ساعت 0 : 0 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

اختصاصی سل.نیوز/ سیامک اردستانی: تاریخ تور کنسرت های بداهه نوازی «دیدار» با هنرنمایی استاد حسین علیزاده، مجید خلج و علی بوستان در شهرستان ها اعلام شد. 

تور کنسرت های «دیدار» به همت موسسه فرهنگی ـ هنری ققنوس به مدیریت محمدحسین توتونچیان، از 13 اردیبهشت، ساعت  20:30 در سالن تربیت معلم یزد آغاز می شود.

همچنین طی روزهای 17 و 18 اردیبهشت از ساعت 21:30 دقیقه در تالار وحدت به روی صحنه می رود. بلیت های این اجرا که به علت استقبال، یک بار در تهران تمدید شد، ظرف مدت 48 ساعت به پایان رسید.   

این سه هنرمند، 22 اردیبهشت ابتدا در سالن حافظ شیراز و فردای آن روز در تالار آفتاب اهواز با طرفدارانشان ملاقات خواهند کرد که خرید بلیت تمامی این اجراها به صورت آنلاین از طریق سایت ایران کنسرت امکان پذیر است. 

گفتنی ست، استاد حسین علیزاده نوازنده تار، سه تار و شورانگیز در کنار علی بوستان و مجید خلج  که به ترتیب نوازندگی تار و تنبک را برعهده دارند، در دو بخش بداهه و در قالب دونوازی و سه نوازی برای حضار هنرنمایی خواهند کرد. بخش اول این کنسرت به دونوازی تار و تنبک و بخش دوم به دونوازی شورانگیز و تنبک اختصاص داده شده است.

حسین علیزاده، متولد سال 1330 در تهران، پس از پايان تحصيلات در هنرستان موسيقي در سال 1349 به گروه موسیقی دانشکده هنرهای زیبا راه یافت و در دو رشته نوازندگي و آهنگسازي فارغ‎ التحصيل شد. این هنرمند موسیقی را نزد اساتید بزرگی همچون هوشنگ ظريف، علي اكبر شهنازي، احمد عبادي، محمود كريمي، عبدالله دوامي و سعيد هرمزي  فرا گرفت.  سال 1355 به همراه زنده ‎یاد پرویز مشکاتیان گروه «عارف» را تشکیل داد. علیزاده بر خلاف بسیاری دیگر از هنرمندان که فقط به اجرای موسیقی به شکل کاملا سنتی آن می پردازند، نوآوری‎ های بسیاری داشته است. ابداع «مقام داد و بیداد» و «اجرای پلی فونیک آواز ایرانی» از این نمونه‎ ها به شمار می‎آیند. او در سال 1367 به اجراي «شورانگيز» و «تركمن» پرداخت و دريچه‎ اي جديد به روي موسيقي ايران گشود.

 

 

ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
بنر داخلی 005