اجرای آلبوم «ایران 11» گروه «بهنا»؛ کنسرت پیشگامان موسیقی تلفیقی ایران

« بازگشت به لیست | دوشنبه 10 ارديبهشت 1397 در ساعت 0 : 0 دقیقه | نظرات کاربران ( 1 )

اختصاصی سل.نیوز/ شهنام صادقی: گروه موسیقی «بهنا» در قالب اجراهای موسیقی تجربه، سیزدهم اردیبهشت در برج آزادی به روی صحنه می رود.

قرار است گروه «بهنا» که از پیشگامان موسیقی تلفیقی ایران است به سرپرستی رامین بهنا در کنسرت پیش رو، قطعاتی از آلبوم «ایران 11» را به همراه چند اثر از آلبوم «نه آنچنان»، از ساعت 20:30 دقیقه اجرا کند که علاقمندان می توانند از طریق سایت تیوال اقدام به خرید بلیت آنلاین کنند.

در آلبوم بی کلام «ایران 11» که اواخر سال 94 به انتشار رسید، سعی شده با همفکری اعضای گروه، صدای امروز تهران بازسازی شود لذا از فرم های آزاد برای رسیدن به این منظور استفاده شده بود. «پارک وی»، «کوچه برلن»، «قیطریه»، «اکباتان» ، «سید خندان»، «پیچ شمرون»، «بازار»، «بهار شیراز»، «رنگ کوچه برلن» نام قطعات این آلبوم بودند.  

در این آلبوم رامین بهنا (به عنوان نوازنده هاموند، سینتی سایزر و پیانو)، کسرا ابراهیمی (درامز)، حامد حمیدزاده (گیتار باس)، بهرنگ بقایی (سینتی سایزر، تار)، سیاوش امامی (گیتار الکتریک)، سهیل پیغمبری (کلارینت) و سینا خشک بیجاری (تنبک و دایره) و مانی صفی خانی (همخوان) در «ایران 11» هنرنمایی کرده اند.

گفتنی ست، رامین بهنا، نواختن پیانو را از 7 سالگی آغاز کرد و هارمونی، کنترپوآن و آهنگسازی را نزد مهران روحانی آموخت و از رشته موسیقی دانشگاه هنر تهران فارغ التحصیل شد. وی در پاییز سال 85 گروه «بهنا» را با هدف ارائه موسیقی تلفیقی با هویت ایرانی تشکیل داد و همان سال در فرهنگسرای هنر اولین کنسرت خود را اجرا کرد.

 

 

ارسال نظر
نصرالله کیانوشی ... : نظر
0 0
این آلبومها رو نمیدونم از کجامیشه دانلود کرد از کجا میارین خبراشو مینویسین؟ 😞
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
بنر داخلی 005