بیستم اردیبهشت در تالار رودکی

دوئت «لیرا» با نوازندگی آرش هژیرآزاد و یگانه حسینی نیا به روی صحنه می رود

« بازگشت به لیست | دوشنبه 10 ارديبهشت 1397 در ساعت 0 : 0 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

اختصاصی سل.نیوز/ بهار خوشجام: کنسرت دوئت «لیرا» از مجموعه اجراهای موسیقی تجربه با نوازندگی آرش هژیرآزاد و یگانه حسینی نیا، بیستم اردیبهشت ماه در تالار رودکی برگزار می شود.

در این کنسرت که از ساعت 21:30 کار خود را آغاز خواهد کرد، نوازندگی پیانو و آهنگسازی قطعات بر عهده آرش هژیرآزاد بوده و یگانه حسینی نیا ویولن می نوازد تا قطعات آلبوم «تهران ـ مریخ» را اجرا کنند.

علاقمندان به تهیه بلیت این کنسرت می توانند از سایت تیوال به نشانی www.tiwall.com اقدام به خرید آنلاین کنند.

لازم به یادآوری است، آلبوم «تهران مریخ» که اوایل پاییز 96 روانه بازار موسیقی شد، شامل 10 قطعه به نام های «رقص ماه و زمین»، «سفر میان ستاره ای»، «فانتزی سیارات»، «تهران ـ مریخ»، «رمانس برای آندرومدا»، «انوانسیون»، «کوتوله سفید»، «سیاهچاله»، «منظومه خورشیدی» و «رگتایم» بود که سبک هایی از موسیقی نیوایج، کلاسیک، مدرن و جز را در خود جای داده است.

این آلبوم که توسط موسسه فرهنگی ـ هنری باغ شیرین منتشر شده، در استودیو پاپ توسط امید اصغری ضبط و میکس و مسترینگ شده است.

«آرش هژیرآزاد» متولد سال 1363 در تهران است که از 10 سالگی فراگیری پیانو کلاسیک را آغاز می کند و پنج سال بعد آهنگسازی را نزد استاد علیرضا مشایخی می آموزد و در 18 سالگی نیز همراه ارکستر خانه هنرمندان به رهبری فرزاد نوشاد به عنوان آکومپانیست و سولیست به روی صحنه می رود.

او که در حاضر فارغ ‌التحصیل نوازندگی پیانو کلاسیک از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران است، در محضر اساتیدی چون رافائل میناسکانیان، آذین موحد، ستاره بهشتی، ساسان فاطمی و کیاوش صاحب نسق و شاهین فرهت

 کسب هنر کرده است و اجرای پیانو سولو وآکومپانیست در ادوار مختلف جشنواره موسیقی «کلاسیک تا معاصر» با مدیریت هنری علیرضا مشایخی و خانم فریماه قوام صدری، ساخت موسیقی فیلم تلویزیونی «زندگی خصوصی امیر» به کارگردانی «سیروس مقدم» در سال 89، ساخت مجموعه سریال کودک «توتی و پوتی» در همان سال، ساخت موسیقی برای تئاتر «نورا» با کارگردانی «علیرضا کوشک جلالی» کارگردانی ایرانی مقیم آلمان با بازی پانته ‌آ بهرام تنها بخشی از فعالیت‌ هایی ست که در کارنامه هنری او به ثبت رسیده اند.

«یگانه حسینی‌ نیا» نیز فارغ ‌التحصیل نوازندگی ویولن کلاسیک از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران، در 11 سالگی بالاترین مقام را در رده سنی خود در جشنواره جوان سال 76 در بخش ویلن ایرانی کسب کرد. او کارشناس ارشد نوازندگی ویلن کلاسیک از دانشگاه هنر تهران است و در مسترکلاس‌های   Johannes    leertouwer،  Gottleib  Wallisch  حضور داشته و تاکنون با گروه ‌هایی چون جیپسی هلندی و ارکسترهای سمفونیک تهران، ارکستر سمفونیک صداسیما، ارکستر پارسیان، ارکستر مجلسی تهران، ارکستر سمفونیک البرز، ارکستر آکادمیا، گروه مدرن سون، ارکستر زهی بانوان کشور و با رهبرانی همچون علی رهبری، شهرداد روحانی، نادر مرتضی‌پور، محمد بیگلری ‌پور، لوریس چکنواریان، انریکو جرولا، نادر مشایخی، مجید انتظامی، سهراب کاشف، بردیا کیارس، فرید عمران و . . .  همکاری داشته است.
همچنین او اجراهای متعدد با خوانندگانی از جمله همایون شجریان، علیرضا قربانی، سالار عقیلی، محمد معتمدی، رضا صادقی، فرزاد فرزین، حمید حامی، علیرضا قرایی‌ منش و . . . داشته است.

 

ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
بنر داخلی 005