20 و 21 اردیبهشت در تالار وحدت

همنوازی بابک شهرکی و بردیا صدرنوری به یاد استاد همایون خرم

« بازگشت به لیست | دوشنبه 10 ارديبهشت 1397 در ساعت 0 : 0 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

اختصاصی سل.نیوز/ شهروز حیدری: کنسرت بی کلام «گل های خرم» با همنوازی بابک شهرکی و بردیا صدرنوری به یاد استاد همایون خرم در تالار وحدت برگزار خواهد شد.

«گل های خرم» طی روزهای 20 و 21 اردیبهشت از ساعت 21:30 دقیقه به همت موسسه فرهنگی ـ هنری رادنو اندیش برگزار خواهد شد که علاقمندان می توانند از طریق سایت ایران کنسرت به صورت آنلاین بلیت تهیه کنند و یا با شماره های 8 – 88528147 جهت خرید تماس حاصل کنند.

گفتنی ست، در این کنسرت که به ترتیب دونوازنده نواختن سازهای ویولن و پیانو را بر عهده دارند، خاطره انگیزترین آثار استاد خرم در دستگاه های اصفهان، ماهور، همایون، شور و دشتی اجرا خواهد شد تا سرانجام مخاطبین بتوانند 16 قطعه از قطعات ایشان را بشنوند.

استاد «همایون خرم» متولد سال 1309 در بوشهر، نوازنده ویولن، موسیقدان و آهنگساز برجسته ایرانی و یکی از اعضای شورای عالی خانه موسیقی بود. وی از سن ده سالگی به مکتب استاد صبا راه یافت و چهار سال بعد در رادیو به اجرای برنامه پرداخت. از مشهورترین قطعات وی می توان به آثاری همچون «تو ای پری کجایی»، «امشب در سر شوری دارم»، «ساغرم شکست»، «رسوای زمانه منم» و . . . اشاره کرد. همچمین وی کتاب های «غوغای ستارگان» و «ردیف اول و ردیف دوم راست کوک» را به رشته تحریر درآورده است. استاد خرم، 28 دی ماه سال 91 در تهران چشم از جهان فروبست.

بابک شهرکی نیز متولد سال 58 در تهران، فعالیت های موسیقایی خود را از سال 65 نزد استاد خرم آغاز می کند و سپس وارد دانشکده موسیقی می شود و ویولن کلاسیک را نزد ابراهیم لطفی و حسن ریاحی می آموزد. همچنین از محضر استادانی چون داوود گنجه ای و محمد مقدسی در ضمن یادگیری کمانچه بهره برد. او علاوه بر نوازندگی و صدابرداری در عرصه آهنگسازی هم فعالیت دارد. از نمونه آثار او می توان به آلبوم های «مهرگان»، «سیم آخر»، «غوغا»، «آنا در باغ»، «اشک و لبخند»، «جواب فوری»، «ذولجناح» و «باغ خاطره ها» اشاره کرد. گفتنی ست، کتاب «نوای مهر» نوشته استاد «همایون خرم» به کوشش او گردآوری شده است.

بردیا صدرنوری، دیگر نوازنده این کنسرت متولد سال 47 در رشت است که فراگیری پیانو را از ده سالگی با سبک کلاسیک، نزد فهیم ممتازی آغاز کرد. سپس به سبک ایرانی روی آورد و در این راه از آموزش‌ های کیومرث پارسای بهره برد. از سال 66 تاکنون کنسرت‌ های متعددی را به صورت تکنوازی، گروه ‌نوازی و همنوازی در همکاری با گروه ­های موسیقی «خنیا» به سرپرستی ‍‍بانو پری ملکی، «مهر» به سرپرستی آقای ناصر ایزدی و «سیمرغ» به سرپرستی آقای افشین قرشی اجرا کرده است. وی همچنین سرپرستی گروه موسیقی «مهرآور» را برعهده دارد. ایشان تحصیلکرده رشته مهندسی صنایع در دانشگاه صنعتی امیرکبیر و نیز دکترای مدیریت استراتژیک است.

از بردیا صدرنوری کتاب «طرح جامع موسیقی کشور» و آلبوم‌های موسیقی «زندگی جاریست...»، «آوای زندگی» و «خاطره‌ها» منتشر شده است. وی در آلبوم موسیقی «بهانه تو» به آهنگسازی ناصر ایزدی به همنوازی پیانو با آواز استاد مهدی فلاح پرداخته است. جشنواره و جایزه استاد همایون خرم ویژه کودکان و نوجوانان بر اساس طرحی از وی و با مدیریت ایشان برگزار می شود.

 

ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
بنر داخلی 005