کنسرت «دوستان سل» و بازآفرینی قطعات ماندگار موسیقی جز در تالار رودکی

« بازگشت به لیست | ﺳﻪشنبه 11 ارديبهشت 1397 در ساعت 0 : 0 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

اختصاصی سل.نیوز/ سامان قهرمان زاده: گروه موسیقی «دوستان سل» (Soul Friends) چهاردهم اردیبهشت ماه در تالار رودکی اجرای کنسرت خواهد داشت.

این گروه که سال گذشته سه اجرای موفق را پشت سر گذاشته، این بار در قالب موسیقی تجربه از ساعت 18:30 روز تعیین شده، کار خود را با محوریت اجرای قطعات جهانی آغاز می کند.

آلوین آوانسیان (سرپرست گروه، آهنگساز و نوازنده پیانو)، واروژ وسکانیان (خواننده)، واهه آوانسیان (گیتار)، پترو کشیشی (ساکسفون)، واهیک قره بیگی (درامز) و آرامه بندری (گیتار بیس) اعضای اصلی این گروه هستند و بیتا رادمهر، افسانه جابری، روشنک کی منش، مژگان فقانی، ماهور نصیریان نیز به عنوان همخوان در کنسرت پیش رو هنرنمایی خواهند کرد.
گروه سل فرندز در این کنسرت، قطعاتی را با تنظیم و بازآفرینی مجدد به روی صحنه خواهند برد که در گذر زمان بارها توسط موسیقیدان ‌ها و خوانندگان مطرح جَز اجرا کرده اند و یادآور دوره طلایی موسیقی جهانی بوده و دارای حس نوستالژی و خاطره انگیز هستند.

این گروه که در حال حاضر مشغول ضبط آلبوم خود است، در سال 1387 با تلاش های واروژ وسکانیان و جمعی از نوازندگان ارمنی، ایرانی تبار رسما شکل گرفت. نام گروه از سبک «Soul»، در گونه جز اقتباس شده و زمینه فعالیت این گروه، اجرا قطعات جهانی جز و پاپ دهه ‌های 60 و 70 میلادی است.  موسیقیSoul  حاصل تجربیات سیاهان مهاجر به آمریکا و نوعی دگردیسی موسیقی گاسپل و آراندبی با ریتم‌ های فانکی ‌است؛ از دیگر مشخصه‌ های موسیقی سل وجود بخش‌ های سوال و جواب ‌گونه مابین خواننده  اصلی و همخوان ها است.
گفتنی ست، علاقمندان به حضور در این اجرا می توانند از طریق سایت تیوال اقدام به خرید بلیت به صورت آنلاین کنند.

 

 

ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
بنر داخلی 005