20 اردیبهشت، تالار اندیشه حوزه هنری

اجرای استاد امین اله رشیدی در کنسرت گروه موسیقی «عشاق»

« بازگشت به لیست | چهارشنبه 12 ارديبهشت 1397 در ساعت 0 : 0 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

اختصاصی سل.نیوز/ فرهاد فرحبخش: گروه موسیقی «عشاق» به سرپرستی و نوازندگی سنتور جمشید آقایی با حضور استاد امین اله رشیدی به عنوان خواننده مهمان، 20 اردیبهشت در تالار اندیشه حوزه هنری به روی صحنه خواهد رفت.

حمیدرضا پنجه پور و پیام خانی دیگر خوانندگان این گروه هستند و بهنام نظری، سارا مداح، پدرام غلامی، کوشا صرافی گوهر، امیرحسین طائی، لیلا رضوی، مجید خردجو و روزبه بهاری (ویولن)، داود یاسری و داریوش حجازی (ویولن آلتو)، کمال کریمی، سهیل میرابراهیمی، خشایار سیف اله زاده، سیدمحمد رضا حسینی و مهرناز فداکار (سنتور)، مسعود فیروزی (ویولنسل)، نیلوفر ابراهیمی (فلوت)، فرشته مبشری (کمانچه)، نغمه افشار (تار)، کامیار محبت (تنبک)، محمدرضا رجبی والا (دف و دایره) و رسول آقایی (ویدرام) هنرمندانی هستند که به عنوان نوازنده در گروه «عشاق» ساز می زنند.

همچنین ناهید امیری، نفیسه سررشته داری، نگار مصطفوی و آنا عباسیان همخوانان این اجرا هستند.

علاقمندان به تهیه بلیت این کنسرت که تهیه کنندگی و مدیر اجرایی آن به ترتیب بر عهده مجید فلاح پور و آیدا امیری مقدم بوده است، از طریق سایت ایران کنسرت به صورت آنلاین امکانپذیر است.

جمشید آقایی که سرپرستی گروه «عشاق» را بر عهده دارد، از سال 1365 فعالیت خود را نزد شادروان استاد حسین ملک آغاز کرد و تا پایان عمر استاد در کنار ایشان به تحصیل هنر پرداخت و همراه ایشان در ارکستر همنوازان حضور داشت.

مدت کمی خدمت استاد فرهاد فخرالدینی بود و نزدیک به 2 سال نیز از محضر استاد پشنگ کامکار استفاده کرد.

 آلبوم های «دم مسیح»،  «گریه پنهان»، «یار آمد»، «مثل دریا»، «الهه ناز»، «خاتون» (با صدای حجت اشرف زاده) از جمله آثار ایشان محسوب می شود. همچنین وی کنسرت های مختلفی را بجز تهران، در شهرستان های مختلف و کشورهایی همچون اردن، امارات، فیلیپین، انگلستان، تاجیکستان، اتریش، ترکیه، رومانی، مجارستان و بحرین داشته است.

استاد امین الله رشیدی نیز که به عنوان خواننده مهمان در کنسرت گروه «عشاق» حضور خواهد داشت، متولد چهارم اردیبهشت و نوه ادیب بیضایی آرانی است که از سال 1327 وارد رادیو شد و تا سال 44 موفق به اجرای 120 قطعه شد.

وی در کنار نقاشی و تحصیل، مقدمات نوازندگی تار را آموخت و با ردیف آواز ایرانی از راه شنیدن صفحات قدیم گرامافون و خوانندگان دهه 1320 رادیو ایران آشنا شد و اصول نت‌ خوانی را نزد موسی معروفی آموخت. مسعود معارفی و دکتر مهدی فروغ از دیگر اساتید وی بودند.

«رنج جدایی» در مایه افشاری از ساخته های موسی معروفی، اولین قطعه ای بود که با یکی از ارکسترهای رادیو ایران به رهبری علی محمد خادم میثاق اجرا کرد.    

آلبوم های مختلفی از جمله «عطر گیسو»، «چشم شب»، «افسونگر»، «بخت گمشده»، «دلم تنگ است» و . . . در کارنامه هنری ایشان به ثبت رسیده و بخشی از خاطراتش را در قالب کتاب «عطر گیسو» منتشر کرده است. «کاشان تا کاناری» نیز دیگر کتاب ایشان در قالب سفرنامه است که اوایل دهه هفتاد روانه بازار شده است.

 

ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
بنر داخلی 005