شامل اتودهای ملودیک برای نوازندگان سنتور

«علی بهرامی فرد»؛ اجرا در تالار رودکی پس از انتشار کتاب «پرواز»

« بازگشت به لیست | شنبه 15 ارديبهشت 1397 در ساعت 0 : 0 دقیقه | نظرات کاربران ( 1 )

اختصاصی سل.نیوز/ فواد راسخ نیا: «علی بهرامی فرد» که به تازگی کتاب «پرواز» را منتشر کرده است، در قالب «چند شب سنتور» 26 اردیبهشت در تالار رودکی به روی صحنه خواهد رفت.

کتاب «پرواز» که دومین جلد از مجموعه 5 جلدی «سایه» محسوب می شود، شامل اتودهای ملودیک برای نوازندگان دوره متوسط و عالی سنتور است که توسط نشر مانوش در 1000 نسخه به قیمت 27000 در دسترس عموم قرار گرفته و علاقمندان به تهیه این کتاب، در روزهای برپایی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران می توانند به سالن شبستان، راهرو 28، غرفه 36 مراجعه کنند.

گفتنی ست، در این کتاب که به استاد «کیهان کلهر» نوازنده نامدار کمانچه تقدیم شده است، علاوه بر اتودهای سنتور 9 خرک، برای اولین بار به طور مشخص بخشی برای تک نوازی سنتور یازده خرک در نظر گرفته شده است. همچنین مجموعه «سایه» به منظور تقویت المان های تکنیکال از قبیل آرپژ، پاساژ، جفت آرپژ، اجرای بافت های هوموفونیک و پلیفونیک، کنترل نوانس های متنوع، اجرای مترها و ریتم های متنوع و نامتعارف، فیگورهای مضرابی قرینه و غیرقرینه، افزایش و تساوی قابلیت های هر دو دست در اجرای خطوط کنترپوانتیک و اجرای تونالیته‌ های نامتعارف، بیان صحیح روباتو، تقارن عبارات در چهارمضراب های وفادار به سبک سنتی در تقابل با عدم تقارن عبارات در ضربی ها و چهار مضراب های معاصر، ریتم های متقاطع و قرضی و . . . تألیف شده است. 

لازم به اشاره است، علی بهرامی ‌فرد، آهنگساز، نوازنده سنتور و مدرس دانشگاه، در اولین شب از ششمین دور مجموعه کنسرت های چند شب ساز با عنوان «چند شب سنتور» در تالار وحدت به روی صحنه خواهد رفت تا قطعات برگزیده خود را اجرا کند.

این کنسرت ها، طی دو شب در تاریخ 25 و 26 اردیبهشت از ساعت 20:30 دقیقه به همت موسسه فرهنگی ـ هنری نغمه حصار با مدیریت افشین معصومی با هدف یادآوری ریشه های اصلی موسیقی  برگزار خواهد شد که مهیار طریحی، سیاوش کامکار، پویا سرایی، پویان عطایی و کاوه شفیعی نیز در آن هنرنمایی خواهند کرد.

علاقمندان می توانند از طریق سایت تیوال اقدام به خرید بلیت های این اجراها به صورت آنلاین داشته باشند.

 

 

 

ارسال نظر
رعنا : ....
0 0
بنظر جالب میاد مشتاق کارشون شدم
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
بنر داخلی 005