با دونوازی سنتور و تنبک

آلبوم «انگاره فراق» اثر کیارش داودی و کریم ابراهیمی منتشر شد

« بازگشت به لیست | ﺳﻪشنبه 18 ارديبهشت 1397 در ساعت 0 : 0 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

اختصاصی سل.نیوز/ کوثر افشاری: آلبوم دونوازی سنتور و تنبک «انگاره فراق» با هنرنمایی کیارش داودی و کریم ابراهیمی توسط موسسه فرهنگی ـ هنری خانه خنیای دلشدگان روانه بازار موسیقی شد.

«نگاره فراق»، «آواز بیات کرد»، «بانگ مستور»، «آواز عشاق و شور و ابوعطا و حجاز»، «رها»، «چهار پاره و فرود» و «ندای شب» نام 7 قطعه این آلبوم هستند که آهنگسازی و نوازندگی سنتور در آن ها برعهده کیارش داودی بوده و کریم ابراهیمی نیز طراحی سازهای کوبه ای و نوازندگی تنبک را انجام داده است.

این آلبوم توسط سهیل سعیدی و عادل شریف صدابرداری شده و حسن خدایی نیا نیز آن را میکس و مسترینگ کرده است.

در توضیح «انگاره فراق» آمده است: آهنگ‌های این آلبوم در سبک موسیقی کلاسیک ایرانی هستند اما در برخی لحظات سنتور هارمونی کلاسیک را رها کرده و سعی در اجرای صدایی جدید می‌نماید. با این حال کلیت صدادهی این آلبوم مخاطب را به حال و هوای موسیقی سنتی می‌برد و لذت شنیدن یک موسیقی اصیل را به او می‌ دهد.

«کیارش داودی» نیز متولد سال 75 اهواز و دانشجوی رشته نوازندگی موسیقی ایرانی در دانشگاه هنر تهران است.

دوره های آموزشی سنتور را زیر نظر اساتیدی همچون علی سرخش، اشکان کوثری، کوروش بهراد، جواد هرمزی نژاد، حسین تهذیبی، استاد سیامک آقایی، نسترن هاشمی، امیر شریفی، بابک خضرایی، احسان ذبیحی فر، دکتر حمیدرضا عسکری و دکتر محمدرضا آزاده فر گذرانده و موفق به کسب مقام نخست در جشنواره موسیقی جوان سال 95 شده است. وی که سرپرستی گروه «وداد» را بر عهده دارد، سابقه همکاری با گروه های «دلشدگان» و «هزار دستان» را دارد.  

«کریم ابراهیمی» متولد 1363 شیراز، فارغ التحصیل مهندسی برق دانشگاه صنعتی شیراز است که فراگیری تنبک را از سال 78 نزد علیرضا کواری و نوید افقه آغاز کرده و مقام نخست تنبک نوازی جشنواره موسیقی فارس را در سال های 78 و 79 و مقام نخست تنبک نوازی کشوری جشنواره ملی جوان سال 89 را کسب می کند. همکاری با گروه «خموش»، «ایران»، «دو سار»، «شیرازیس» و . . . برگزاری کنسرت های داخلی و خارجی، تولید آلبوم شنیداری «رستاخیز» وهمکاری در تولید آلبوم کودک «سنتور شادی»، «آواز دولاب» و «خلوتگاه من» از دیگر فعالیت های وی محسوب می شود.

ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
بنر داخلی 005