« آنیندو چترجی» و طنین انداز شدن نوای طبلا و موسیقی هند در تالار ایران

« بازگشت به لیست | چهارشنبه 13 تير 1397 در ساعت 0 : 0 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

اختصاصی سل.نیوز/ سپیده مسعودی: کنسرت هندی «زخمه ها و ضربه ها» به رهبری پاندیت آنیندو چترجی (Anindo Chatterjee) 15 تیر ماه در تالار ایران فرهنگستان هنر برگزار می شود.

این برنامه که با همکاری معاونت فرهنگی ـ هنری فرهنگستان هنر و سفارت هندوستان از ساعت 17 به مدت دو ساعت اجرا خواهد شد، میزبان علاقمندان به صورت رایگان در تالار ایران واقع در خیابان ولی عصر، تقاطع خیابان طالقانی، شماره 1552 است.

آنیندو چترجی متولد 30 می 1954 در کلکته هندوستان، نوازنده ساز طبلا است. طبله (طبلا) یکی از سازهای کوبه ای است که بیشتر در هندوستان و افغانستان نواخته می شود. این ساز از دو طبل دستی تشکیل شده که در اندازه و آوا متفاوت هستند. طبل کوچکتر را «دایان» نامیده و با دست مسلط تر (معمولاً راست) می‌ نوازند. طبل بزرگتر «بایان» نام دارد و با دست دیگر نواخته می‌ شود. این طبل صدای بم تری تولید می‌کند. دایره تیره رنگ میان هر طبل «سیاهی» نام دارد و معمولاً از خمیری تیره رنگ ساخته می ‌شود.

چترجی در یک خانواده هنرمند متولد شده و با الهام گرفتن از عموی خود نواختن طبلا را آغاز می کند، به علت داشتن توانایی در نواختن و ساخت ملودی های منحصر به فرد، از وی به عنوان یک نوازنده شناخته شده نام می برند.  او که در جشنواره های معتبر و اجراهای متعددی حضور داشته و هنرنمایی کرده ست، در سال 2002 موفق به کسب جایزه Akendei Sangeet Natak شد.

علاقمندان به کسب اطلاعات بیشتر درباره این کنسرت می توانند با شماره های 66954200 الی 5 تماس بگیرند

 

ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
بنر داخلی 005