با اشعار و صدای «عبدالله ساور علیا»

آلبوم «کیمیای مهر» با برداشتی از ترانه های بومی ایران منتشر شد

« بازگشت به لیست | پنجشنبه 14 تير 1397 در ساعت 0 : 0 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

اختصاصی سل.نیوز/ باربد شهسواری پور: آلبوم «کیمیای مهر» با صدای عبدالله ساور علیا و موسیقی مهدی حاجی قاسمی توسط موسسه گلستان هزار و یک نقش روانه بازار موسیقی شد.

این آلبوم شامل 14 قطعه به نام «قلندرانه» (برگرفته از موسیقی ترکمنی)، «ساز و آواز شور» (دو قطعه)، «عاشقانه» (موسیقی قشقایی)، «ساز و آواز شوشتری» (دو قطعه)، «دردانه» (موسیقی بختیاری)، «مستانه» (موسیقی مازندرانی)، «کاشانه» (موسیقی خراسانی)، «ساز و اواز دشتی ـ ماهور»، «دلبرانه» (موسیقی گیلانی)، «ساز و آواز ماهور»، «بی کرانه» و «جاودانه» (موسیقی آذری) است که ترانه تصنیف ها را عبدالله ساور علیا بر اساس ملودی مناطق بومی ایران سروده و دیگر اشعار در مابقی قطعات از بین سروده های مولانا، بابا طاهر، حافظ، وحشی بافقی، معینی کرمانشاهی، عطار و خواجوی کرمانی انتخاب شده است.

مهدی حاجی قاسمی در کنار آهنگسازی قطعات این آلبوم، نوازندگی تار و سه تار را بر عهده داشته و علی درویش نوری (عود)، مسلم علیپور (کمانچه)، مرتضی صنایعی (نی)، پژمان بلورچی (دف و تنبک) دیگر نوازندگانی هستند که در این آلبوم هنرنمایی کرده اند.

همچنین این اثر در استودیوهای کندو، نهاله و پاییز صدابرداری شده و بهنام شهرکی (استودیو پارت) و حسن خدایی نیا وظیفه میکس و مسترینگ این اثر را بر عهده داشته اند.

«عبداله ساورعلیا» متولد 1355، دارای مدرک تحصیلی کارشناسی اتومکانیک دانشگاه شهید رجایی تهران، عضو کانون خوانندگان و مدرسان خانه موسیقی ایران، دارای مجوز خوانندگی از مرکز تولید موسیقی صدا و سیمای کشور و اجرا و کنسرت از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران و دارنده مجوز تدریس از مرکز آموزش و توسعه فعالیت های هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

او آواز را نزد اساتید بزرگی همچون دکتر حسین عمومی، کمال الدین عباسی، شاپور رحیمی، ناصر مجرد و . . . آموخته است. سال ها تحقیق در زمینه موسیقی آوازی ایران و فعالیت در سبک های مختلف آوازی سنتی، محلی، مقامی و غیره، برگزاری کنسرت های پژوهشی و آموزشی و جلسات کارگاهی، داشتن سابقه بیش از پانزده سال تدریس آواز در در آموزشگاه های رسمی موسیقی در تهران و شهرستان، آثار مختلف در زمینه آلبوم موسیقی و تک آهنگ با مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد، حوزه هنری و صدا و سیمای کشور از جمله موارد قابل تاملی هستند که در کارنامه هنری وی به ثبت رسیده اند.   

 

ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
بنر داخلی  001بنر داخلی 002بنر داخلی 003بنر داخلی 004بنر داخلی 005