«داود آزاد» و اجرای ماندگارترین آثارش در تالار وحدت

« بازگشت به لیست | پنجشنبه 21 تير 1397 در ساعت 0 : 0 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

اختصاصی سل.نیوز/ میلاد کیانزاده: کنسرت «داود آزاد» سی تیر ماه از ساعت 21:30 دقیقه با رپرتواری از آثار ماندگار وی در تالار وحدت به روی صحنه خواهد رفت.

ایشان که به تازگی آلبوم «تو مست تری یا من؟» را به آهنگسازی جاهد محمدی مشتمل بر بداهه خوانی ها و تک نوازی سازهای تنبور و عود منتشر کرده، تصمیم دارد در این کنسرت قطعات از این آلبوم و چند اثر ماندگار دیگر را اجرا کند.

این آلبوم که به همت موسسه فرهنگی ـ هنری «نی داود» به مدیریت منوچهر آزادی روانه بازار موسیقی شده، شامل 10 قطعه تصنیف و بداهه با عناوین «قدحی در دست»، «قمار دیگر»، «بی پرده نهان مانده»، «خرقه و شراب»، «قدح اندر طرب»، «مست قلندر»، «بداهه نوازی عود»، «یک زمان هشیار نتوانم نشست»، «بداهه نوازی تنبور» و «هو المعشوق» است که اشعار آن از بین سروده های مولانا، حافظ، عطار، شمس مغربی و سینا مشفقی انتخاب شده است.

داود آزاد (عود و تنبور)، جاهد محمدی (تنبور و جورا باغلاما)، نوید مثمر (جورا باغلاما)، صدرا مشفقی (بربط، رباب و بم تار)، محسن عبادتی (کمانچه باس)، سینا مشفقی (دف و بندیر) و بهنام بوستان (ساز های کوبه ای) نوازندگانی هستند که در قطعات این آلبوم هنرنمایی کرده اند.

در بیوگرافی داود آزاد آمده است: وی متولد 1342 در ارومیه ‌است. فراگیری ساز تار را از بیست سالگی به طور کاملا خودآموز آغاز کرد و از بهمن سال 62 رسما به تدریس تار و سه‌ تار در تبریز پرداخت. وی از همان ابتدای فعالیت، همت خود را در جستجو و تحقیق در آثار گذشتگان موسیقی گذاشت از جمله تار بیگجه خانی، تار مرتضی نی داوود، تار آقا حسینقلی، سه تار سعید هرمزی، آواز طاهرزاده، آواز اقبال آذر، آواز قمرالملوک وزیری.

ایشان که تا به امروز بیش از 300 اجرا در کشورهای اروپایی، آمریکای شمالی، هند و استرالیا داشته و آلبوم های «تو همه، ما هیچ»، «مکتب تار تبریز»، «لیلی نامه»، «نور جان»، «می بی رنگی» و «در بهار امید» بخشی از آثاری هستند که در کارنامه هنری وی به ثبت رسیده اند.

 

ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
بنر داخلی 005