آلبوم گروه «مهریان» به سرپرستی و خوانندگی پدرام بلورچی منتشر شد

« بازگشت به لیست | شنبه 23 تير 1397 در ساعت 0 : 0 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

اختصاصی سل.نیوز/ شروین فریدنیا: آلبوم «مهریان» به خوانندگی و آهنگسازی پدرام بلورچی و تنظیم کنندگی بابک دشتی نژاد توسط موسسه فرهنگی ـ هنری نهاله رودکی منتشر شد.

این آلبوم شامل 10 قطعه به نام های «درد دل»، «تک نوازی سنتور»، «یاد تو»، «آواز شور»، «به رنگ قالی»، «در اندوه»، «آواز دشتی»، «تو همانی آیا»، «آواز کرد بیات» و «نمی دانم چرا» است که اشعار آن از بین سروده های محمدعلی بهمنی، شجاع الدین شهنواز و پانته آ فولادوند انتخاب شده است.

بابک دشتی نژاد (سنتور)، بهزاد رواقی (تار)، جلال امیرپورسعید و سهیل سان احمدی (تار باس)، حمید خوانساری (عود)، فرشاد رستمی (قیچک)، پوریا جوانمیری (قیچک باس)، فرهنگ مشتاق و فرنام اسکندری دلفان (کمانچه)، شهاب الدین آذین مهر (سه تار)، پرهام صارمی (دف) و فرهاد صفری (تنبک و ادوات کوبه ای) نوازندگانی هستند که در این آلبوم هنرنمایی کرده اند.

پدرام بلورچى که سرپرستی گروه «مهریان» را نیز برعهده دارد، دارای مدرک كارشناس موسيقى ست که فراگيري آواز را از سال 1376 نزد استاد محسن كرامتي و استاد مهدي فلاح آغاز کرد. وی از 5 سالگی مشغول به آموختن ساز تنبک نزد استاد بهمن رجبی شد. بعد از بهره بردن از مکتب استاد از محضر آقای محمد طیبی جبلی بهره‌مند شد و با معرفی اکبر گلپایگانی در سال 1375 به شاگردی استاد جهانگیر ملک مفتخر شد. وی که به نقل از اساتید تنها ادامه دهنده این شیوه نوازندگی است، در حاشیه آلبوم خود نوشته است: «خلق این مجموعه با الهاماتی است از آواها و نغمه‌هایی که از درون شعر برخاسته و بی‌مناسبت با همنشینی لحظات شیرین این حقیر با شعر نیست».

* به منظور حمایت از اهالی موسیقی لطفا این آلبوم را به صورت ارجینال تهیه کنید.

ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
بنر داخلی 005