عشق به روایت مولانا و موسیقی علی پژوهشگر

دکلمه خوانی امین تارخ در آلبوم «صورتگر» با صدای سالار عقیلی

« بازگشت به لیست | چهارشنبه 27 تير 1397 در ساعت 0 : 0 دقیقه | نظرات کاربران ( 1 )

اختصاصی سل.نیوز/ روزبه فرهمند: آلبوم موسیقی «صورتگر» به خوانندگی سالار عقیلی و دکلمه امین تارخ توسط موسسه فرهنگی هنری هنر اول روانه بازار موسیقی شد.

در این آلبوم که شامل 11 قطعه با اشعاری برگزیده با موضوع عشق از مولانا به نام های «آفرینش» (مقدمه)، تصنیف «درویش»، «عشق آمد» (راوی به همراه سلوی رباب و آواز)، تصنیف «دلبر عیار»، «همزاد عشق» (راوی به همراه سلوی سنتور)، تصنیف «مرو»، «در آغوش یار» (راوی به همراه سلوی عود)، تصنیف «نفرین»، «تنهایی ـ سماع درویش» (راوی به همراه سلوی نی و شهرود)، «اوست» (راوی به همراه آواز) و تصنیف «صورتگر» است، علی پژوهشگر به عنوان آهنگساز، تنظیم کننده، نواز و تهیه کننده حضور داشته که با همراهی گروه «نریمان» در این آلبوم هنرنمایی کرده است.  

گلناز جمشیدی (سرپرست گروه و نوازنده سنتور)، متین آهنگری (کمانچه)، علی عابدی (نی)، مرجان راوندی (شهرود)، مهربد یوسفی (بم آهنگ)، محمد موذن (گیتار)، حسین رضایی نیا (دف)، مهیار جلالی پور (دف و دمادم)، درشن آنند (طبلا)، ذکریان یوسفی (پرکاشن)، همایون نصیری (کاخن و دم دم)،  احمد میرمعصومی (پیانو و سازهای الکترونیک) اعضای گروه «نریمان» هستند که نوازندگی سازها را در آلبوم «صورتگر» بر عهده داشته اند. همچنین ثمین قربانی و آزاد میرزاپور همخوانان این گروه هستند.

لازم به ذکر است، سازهای «شهرود» و «بم آهنگ» سازهای ابداعی علی پژوهشگر از خانواده عود هستند که دارای رنگ صدایی متفاوتند.

در بیوگرافی سالار عقیلی آمده است: وی در 11 آذر سال 56 در تهران متولد شد. وی دانش‎آموخته هنرهای دراماتیک از دانشگاه هنر و معماری می‌باشد. به دلیل علاقه به آواز این رشته را به طور جدی زیر نظر «صدیق تعریف» دنبال نمود و ردیف‎های آوازی را فراگرفت. وی اولین کنسرت خود را به طور حرفه‎ ای در فرهنگسرای شفق اجرا نمود و پس از آن گروه «راز و نیاز» را تاسیس نمود و کنسرت های متعددی با گروه «راز و نیاز» در داخل و خارج از کشور اجرا نمود. سالار عقیلی در دوران فعالیت‎ هنری خود با هنرمندان و گروه ‎های موسیقی زیادی همکاری داشته است که از جمله آن ‎ها می‎توان به گروه «دستان» به سرپرستی حمید متبسم، ارکستر ملی ایران به رهبری فرهاد فخرالدینی و ارکستر سمفونیک تهران به رهبری مجید انتظامی و نادر مشایخی اشاره کرد.

ارسال نظر
رزا برازنده : سنتی
0 0
وای صدای آقای تارخ خیلی به درد دکلمه می خوره به نظر من،خصوصا که با صدای آقای عقیلی همراه باشه😍
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
بنر داخلی 005