به خوانندگی وحید تاج و همراهی ارکستر فرهنگ و هنر

اجرای برترین آثار 50 ساله استاد فخرالدینی در کنسرت «شبی با فخر موسیقی ایران»

« بازگشت به لیست | یکشنبه 31 تير 1397 در ساعت 0 : 0 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

اختصاصی سل.نیوز/ سونیا باستانی: کنسرت «شبی با فخر موسیقی ایران» با همراهی ارکستر فرهنگ و هنر با حضور فرهاد فخرالدینی به عنوان رهبر مهمان ارکستر طی روزهای 11 و 12 مرداد در تالار وحدت اجرا می شود. 

در این کنسرت که از ساعت 21:30 با آوازخوانی وحید تاج به روی صحنه می رود، رپرتوآری از ماندگارترین آثار استاد فخرالدینی از 50 سال پیش تا به امروز برای اجرا در نظر گرفته شده است که از آن جمله می توان به سوئیت های «همایون»، «ساوالان» و «ابن سینا»، «برای دخترم»، «موج» و «اشتیاق» با اشعاری از فریدون مشیری، «درد گنگ» با شعری از ابتهاج، «به یاد جوانی»، «خلیج فارس»، «بهار می ‌شود»، «سرود بهار» و . . . اشاره کرد.

همچنین مجتبی عسگری دیگر خواننده این کنسرت که به رهبری ثابت شهرام توکلی و علی اکبر قربانی خواهد بود.

در بیوگرافی استاد فرهاد فخرالدینی آمده است: وی متولد 21 اسفند 1316 در تبریز، آهنگساز و رهبر ارکستر، نواختن ویولن را از کودکی آغاز کرد و تحصیلات موسیقی ‌اش را در هنرستان عالی موسیقی ملی و «موسسه موسیقی شناسی» که تنها برای یک دوره چهار ساله در سال‌ های دهه 40 در تهران بنیاد شده بود، گذراند. هنوز تحصیلاتش در هنرستان عالی به پایان نرسیده بود که از طرف حسین دهلوی (ریاست وقت هنرستان) به تدریس در آن ‌جا دعوت شد. در سال 1352 همه ارکسترهای موجود در سازمان رادیو تلویزیون در هم ادغام شدند و ارکستر بزرگ سازمان را به وجود آوردند. در مسابقه‌ ای که برای گزینش رهبر این ارکستر برگزار شد، فخرالدینی بیشترین امتیاز را آورد و از آن سال تا سال 1358 سرپرستی و رهبری ارکستر رادیو و تلویزیون را بر عهده داشت. فخرالدینی در سال ‌های پس از انقلاب و با دشواری‌ هایی که برای کار با ارکستر و برگزاری کنسرت‌ های بزرگ پیش آمد، بیشتر به موسیقی فیلم پرداخت. در این میان موسیقی او برای مجموعه‌ های تلویزیونی «سربداران»، «امام علی (ع)» و «بوعلی سینا» با استقبال بسیار روبرو شدند.

گفتنی ست، علاقمندان به حضور در این کنسرت می توانند از طریق سایت ایران کنسرت اقدام به خرید بلیت به صورت آنلاین کنند.

 

 

ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :