به خوانندگی «محمد ذاکرحسین» و نوازندگی گروه «تندر»

آلبوم «خلوتگاه من» تازه ترین اثر استاد مسعود شناسا منتشر شد

« بازگشت به لیست | دوشنبه 1 مرداد 1397 در ساعت 0 : 0 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

اختصاصی سل.نیوز/ امید یزدانفر: آلبوم «خلوتگاه من» به خوانندگی محمد ذاکرحسین و آهنگسازی و سرپرستی مسعود شناسا توسط موسسه فرهنگی ـ هنری کهن آوای خموش منتشر شد.

«پیش آهنگ همایون» (بداهه نوازی)، تصنیف «راز سر به مهر»، چندنوازی تنبک، «آن مست»، «خلوتگاه من»، «پادشاهان ملاحت»، «خوش آهنگ شور» با اشعاری از حافظ، سهراب سپهری و سعدی نام 7 قطعه این آلبوم هستند که در استودیو باروک و باران به ترتیب توسط عادل شریف و رامین مظاهری صدابرداری شده اند.

در این آلبوم گروه موسیقی «تندر» با حضور رهام شناسا (سنتور)، کریم ابراهیمی (تنبک)، عباس جعفری (نی)، خشایار طیار (کمانچه)، پرهام شناسا (کمانچه آلتو)، پیمان لردی فرد (تار) و محمد ذاکر حسین (بم تار) هنرنمایی کرده اند.

محمدذاکر حسین که خوانندگی قطعات این آلبوم را بر عهده داشته، متولد سال 1366 شیراز، آهنگساز، مدرس و نوازنده تار، مدیرمسئول شرکت هنری کهن آوای خموش و سرپرست گروه موسیقی «خموش» است که در آلبوم های «نواژه» اثر مسعود شناسا، آلبوم تصویری کنسرت «سرشار» اثر کاوه پیمان و اپرای «حافظ» به کارگردانی استاد غریب پور و آهنگسازی حضور داشته است.

«عاشقی کشی»، «زار»، «گل افشان»، «افسانه خاموشی» و «گاه و بی گاه» ماندگارترین تک قطعه هایی هستند که تا به امروز با صدای وی منتشر شده اند.

استاد مسعود شناسا، نوازنده سنتور نیز متولد سال 1331 در شیراز است که از سال 51  وارد گروه موسیقی دانشکده هنرهای زیبا شد و نزد داریوش صفوت و نورعلی برومند (سنتور و ردیف موسیقی سنتی)، علیرضا مشایخی و احمد پژمان (آهنگسازی)، لوست مارتیروسیان (پیانو)، فرشاد سنجری (سازآرایی) و هرمز فرهت به تحصیل پرداخت. او سال ها به تدریس سنتور در مرکز حفظ و اشاعه موسیقی اشتغال داشت و سپس مدرس کارگاه موسیقی رادیو و تلویزیون ملی بود. وی در کنار همراهی هنرمندانی چون محمد رضا شجریان، شهرام ناظری، داریوش پیرنیکان، سعید فرج پوری و جلیل عندلیبی را در کنسرت ها ی داخل و خارج از کشور، در آثاری چون «آسمان عشق»، «تندر»، «نوا»، «سخن تازه»، «مال کنون»، «غم زیبا» و «نواژه» نیز حضور داشته است.

 

ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
بنر داخلی 005