آلبوم «بر کرانه شب» به خوانندگی استاد محمدرئوف قنبری منتشر شد

« بازگشت به لیست | چهارشنبه 3 مرداد 1397 در ساعت 0 : 0 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

اختصاصی سل.نیوز/ میثم سعیدی: آلبوم «بر کرانه شب» به خوانندگی استاد «محمد رئوف قنبری» با آثاری از امین اله رشیدی و محمدرضا شریفی روانه بازار موسیقی شد.

«ضربی ابوعطا»، «آواز ابوعطا» (درآمد، جامه دران، اشاره به دشتی، حجاز، فرود)، «بر کرانه شب»، «چهار مضراب زنگ شتر/ سه گاه»، «آواز سه گاه» (درآمد، مویه، اشاره به حصار، مخالف، چهارمضراب مخالف، ادامه مخالف، تحریر مغلوب، فرود، هدی) و «دل دیوانه» با اشعاری از سعدی، حافظ، صحبت لاری و محمود سنجری و آهنگسازی حبیب اله بدیعی، امین اله رشیدی، ابوالحسن صبا و محمدرضا شریفی، قطعاتی هستند که در این آلبوم قرار گرفته اند.

همچنین محمدرضا شریفی (ویولن)، کورش گلکار (سنتور) و اردشیر بزرگ نیا (تنبک) هنرمندانی هستند که در قطعات این اثر تکنوازی کرده است و نوید شاه بیگی در استودیو آرشاویز وظیفه صدابرداری، میکس و مسترینگ آلبوم «بر کرانه شب» را بر عهده دارد.

در بیوگرافی محمدرئوقف قنبری آمده است: وی متولد سال 1332 در قروه سنندج است. عشق به ادبیات و مثنوی خوانی، محرک نخستین آموزش های او نزد پدرش بود که با شعر و موسیقی و مثنوی مولوی الفت تمام داشت. در سال های بعد نیز از محضر بهترین استادان بهره گرفت. حاتم عسگری فراهانی، رجبعلی امیری فلاح، مهدی کمالیان و علی داور (درویش)، معلمان و رهبران هنری وی در آواز ایرانی بوده اند. به ویژه رجبعلی امیری فلاح بیشترین سهم در پرورش آوازخوانی وی داشته است. ایشان سال ها در هنرستان موسیقی سوره در دهه هفتاد به عنوان مدرس آواز و ردیف موسیقی ایرانی تدریس داشت. تنی چند از شاگردان وی در هنرستان موسیقی سوره اکنون از چهره های آشنای موسیقی ایرانی هستند و از هنر آوازخوانی و معلومات ردیفی وی بهره برده اند.

محمدرئوف قنبری شاگرد وفادار استاد امیری فلاح، ردیف دانی توان و خواننده ای کار آزموده است که برآیند رنجیره قدیمی هنر آوازخوانی به شیوه نکیسا (به واسطه استاد حاتم عسگری) و شیوه امیری فلاح است. احاطه به ردیف موسیقی دستگاهی ایران و فرهنگ صحیح خوانندگی، شخصیت آبرومند اجتماعی  و تلمظ در تدریس، او را به عنوان آموزگاری ارزشمند معرفی می کند.

گفتنی ست، علاقمندان به تهیه این آلبوم که توسط موسسه فرهنگی ـ هنری راوی آذر کیمیا به تهیه کنندگی رضا مهدوی تولید و عرضه شده است، می توانند به فروشگاه های معتبر مراجعه کرده و یا از طریق سایت بیپ تونز اقدام به خرید آنلاین کنند.

 

 

ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
بنر داخلی 005