انتشار نخستین آلبوم تصویری کنسرت «کاوه یغمایی» با حضور «سیروان خسروی»

« بازگشت به لیست | چهارشنبه 3 مرداد 1397 در ساعت 0 : 0 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

اختصاصی سل.نیوز/ کوثر افشاری: نخستین آلبوم تصویری کنسرت «کاوه یغمایی» مربوط به کنسرت شهریور ماه سال 95 وی، توسط موسسه فرهنگی ـ هنری هنر اول منتشر شد.

این فیلم متعلق به اولین کنسرت یغمایی در سالن میلاد نمایشگاه بین المللی تهران طی روزهای 9 و 10 شهریور به تهیه کنندگی مجید عبدی و همکاری دو شرکت رویال هنر پارس و پنج برگ هنر است که با حضور سیروان خسروی و اجرای چند قطعه به صورت مشترک، یکی از ماندگارترین اجراهای کاوه یغمایی برای طرفدارانش محسوب می شود.

این خواننده صاحب نام، در کنسرت مذکور قطعاتی برگزیده از آلبوم های «سکوت سرد»، «مترسک» و «منشور» را با همراهی مسعود همایونی (نوازنده گیتار الکتریک و آکوستیک)، بابک ریاحی ‌پور (گیتار بیس)، نیلوفر فرزندشاد (کیبورد)، ساتگین یغمایی (کیبورد و کرال)، نگین پارسا (گیتار الکتریک و کرال) و نیما حمیدی (درامز) به عنوان اعضای ارکستر اجرا کرد.

لازم به یادآوری است، کاوه یغمایی در آلبوم «منشور» به عنوان دومین اثر رسمی وی که در ایران منتشر شده، با ترانه سرایی همچون روزبه بمانی، حسین غیاثی، میثم یوسفی و نیلوفر فرزند شاد همکاری داشته است و دنیل ادیر (درامز)، دیوید اسپایدل (گیتارباس) و برایان پولسن (گیتار الکتریک) نیز نوازندگانی هستند که در زمان ضبط این آلبوم در کانادا حضور داشته اند.

گفتنی ست، وی متولد 1347 در تهران، خواننده، آهنگساز و تنظیم کننده راک ایرانی و بزرگ ‌ترین فرزند هنرمند برجسته «کوروش یغمایی» است. کاوه یغمایی فراگیری موسیقی را از سن 8 سالگی در مدرسه موسیقی تهران و آموزش پیانو را نزد استاد نوین افروز آغاز کرد و سپس به سمت نواختن گیتار آگوستیک و الکتریک گرایش پیدا کرد.  پس از انتشار آلبوم «مترسک» در سال 82، از ایران خارج شد و آلبوم «سکوت سرد» را زمانی که ساکن ونکوور کانادا بود، عرضه کرد. همچنین او در نوازندگی سازهای پیانو، گیتار، فلوت، کیبورد، درامز و پرکاشن تبحر دارد.

ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
بنر داخلی 005