اجرای کنسرت ویولن «امین غفاری» با همراهی ارکستر فیلارمونیک باکو در تالار وحدت

« بازگشت به لیست | دوشنبه 8 مرداد 1397 در ساعت 0 : 0 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

اختصاصی سل.نیوز/ لیا شیرازی: کنسرت ویلون «امین غفاری» به رهبری وحید علیپور با همراهی ارکستر فیلارمونیک باکو آذربایجان، 23 مرداد در تالار وحدت اجرا خواهد شد.

امین غفاری، نوازنده برجسته ویولن، در این کنسرت قطعاتی از موسیقی کلاسیک، آذری و موسیقی فیلم اثر سنت سانس (روندو کاپریچیو) ، سارازات (زیگونروایزن) ، امیرف، هانس زیمر، مونتی و . . . را اجرا خواهد کرد. 

گفتنی ست، این کنسرت پیش از این در تاریخ 22 تیر ماه در بجنورد اجرا شده بود و تالار وحدت از ساعت 21 پذیرای ادامه تور کنسرت این نوازنده صاحب نام است تا با همراهی ارکستر 36 نفره فیلارمونیک باکو متشکل از نوازنده های جوان آذربایجانی که از اردیبهشت سال 94 به رهبری وحید علیپور تشکیل شده، به سلونوازی بپردازد. 

«امین غفاری» متولد سال 70 و دارای مدرک کارشناسی ارشد رشته موسیقی از دانشگاه تهران است. کنسرت های مستقل وی در قالب سلونوازی ویولن، به واسطه استقبال مخاطب، نه تنها با اتمام بلیت که حتی با تمدید نیز مواجه شده اند. اجرای «کنسرتو ویولن خاچاطوریان» به همراه ارکستر سمفونیک تهران به رهبری شهرداد روحانی، اجرای «کنسرتو ویولن چایکوفسکی» به همراه ارکستر پاسارگاد به رهبری مهدی پناهی و ارائه این مجموعه در قالب سی.دی، اجرای «زمستان ویوالدی» به همراه ارکستر مجلسی ایران به رهبری دکتر منوچهر صهبایی در تالار وحدت، شرکت در آکادمی های معتبر جهانی «کرونبرگ» در آلمان و «آلگرو ویوو» در اتریش و تالیف کتاب «شیوه های تمرینی کنسرو ویولن خاچاطوریان» تنها بخش کوچکی از نقاط عطفی ست که در کارنامه هنری وی به ثبت رسیده اند. همچنین امین غفاری که یکی از 25 نوازنده برگزیده مسابقات جهانی سال 2015 «خاچاطوریان» در ارمنستان است، توانسته به همراه گروه ارکستر پاسارگاد مقام اول جشنواره فجر را به خود اختصاص دهد. کسب مقام اول در ششمین دوره جشنواره جوان و کسب مقام اول جشنواره هنرستان های ایران از جمله دیگر مواردی ست که می توان به آن اشاره کرد.

گفتنی ست، علاقمندان به تهیه بلیت این اجرا می توانند از طریق سایت ایران کنسرت اقدام به خرید آنلاین کنند.

ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
بنر داخلی 005